Mina ord och tankar

Alla inlägg den 29 november 2020

Av Neta - 29 november 2020 00:03

Det går inte fort, gårdagens dukstrykning straffade sig. Kommer inte vara klar i morgon heller om värken fortsätter men köks och vardrumsfönster och bord är klart och nånting mer hinner jag nog innan vi ska mysa med lite glögg. C ska vara med på skype och L lär knappast komma tidigt men E och jag fixar väl nåt, kanske spelar vi Bingolotto också, vi får se.

Vi har peppisar och gräddädel, kex, ishavsrom och rödlök. Sen hittade E lomo i min frys som vi gör nåt med. Rullar in en bit inlagd kronärtskocka kanske. Blir nog bra. Köpte färdigskållad mandel, 250 g för 29kr. Sen en påse med skållad mandel och torkade tranbär. Lät kul tyckte jag. E gjorde varsin plocktallrik ikväll och vi tog varsitt glas julmust.
Vi brukar ju äta lite julmat första advent, ibland lutfisk. Men E är inte förtjust i lutfisk så skippade det. Tar det på lucia kanske. Så stora förpackningar med, 1,2 kg och över 100 spänn. Visst brukar det väl finnas vacumpackad i 500 g förpackning?

Kycklingspett, kons grön sparris, köp inte det Haha! Oliver, mozarella, kronärtskockor och inlagda citroner. En klick gucamole sen gårdagens tacos. Ja 2 ynkliga kaprisar med. Riktig kylskåpsrensning.

Nu ska jag gräva fram vetekudden till axeln och försöka sova.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards