Mina ord och tankar

Alla inlägg den 4 november 2020

Av Neta - 4 november 2020 00:05

Ni vet dom mjuka ovala skalen.

Fick ju några sånna av Elle när jag fyllde. Förutom ost och äggstanning var dom här fyllda med Kyckling, rödlök, squash och paprika. Frös och tinade i micron, full effekt under locket i 5 min. Funderar på att göra några egna. Kanske tacopaj Haha! Men även göra några vegetariska med lök, champinjoner och tomater som jag kärnar ur. Bra tillbehör till kallskuret.

Gjorde en sallad till på hjärtsallad, tomat och rödlök. Ringlade över olivolja och mangovinäger. Salt och sv.peppar

I morse innan jag ätit frukost kom Elle in med nybakade scones hon gjort på 4 sädeslag. Fattar ni vilken lyx? Sen fick jag ju sällskap till frukosten med. Hon stannade så vi fikade lite också.

Sen har jag kört en tvätt men inte orkat så mkt mer. Ringde kompisen i Oskarshamn som är mitt uppe i en flytt till Lessebo. Vi har umgåtts mycket, setts ett par ggr varje år trots avståndet. Deras son har haft en hjärntumör, även min kompis har haft tumörer. Dom vill ju att vi ska hälsa på ändå eftersom vi ändå ses L och jag. Jag skulle kunna göra det men tror inte han vill det. Han får väl inte för sin tjejkompis heller Haha!
Han har ju valt att åka till Örebro och äta lunch med henne på sin födelsedag för att hon tycker om att åka dit. Tjejerna kan alltså inte åka dit på rätt dag. Fick ändra planer. Kommer i andra hand. Det är så dåligt så det finns inte! Vore jag som dom skulle jag skita helt i den. Tyvärr tror jag inte dom gör det!

Är ju Fars dag helgen innan med, hur dom gör då vet jag inte.

Våra födelsedagar har ju tidigare varit det som lyst upp okt och nov. Man har fått ha lite kalas, bjuda på lite mat och så. Nu är det ju inte så pga den här pandemin. Och hans födelsedag tänker jag inte bry mig i i år. Förra året träffades vi i Enköping och åt middag hela familjen. Nu sprack ev sånna planer.
synd för jag gillar ju när vi ses allihop. 

Sitter och slötittar på valvakan. Kommer inte orka se nån längre stund, allt som hänt i okt börjar komma ikapp nu. Är lite trött och deppig, sen gör ju inte gråvädret det bättre heller. Va iofs lite sol idag. Känner mig lite ensam med.
Funderar över hur jag ska handla. Beställa hem är ju bra, men behöver ju se och känna ibland med. Beror lite vad man behöver. Samtidigt tycker jag ökningen av viruset nu börjar bli läskigt. Är lite rosslig i rören med, inte sjuk precis men ändå.








Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards