Mina ord och tankar

Alla inlägg den 11 november 2020

Av Neta - 11 november 2020 01:00

Inte på riktigt så klart men C ringde och frågade om jag ville följa med till stan igår, och det ville jag. Leffe o E hade hämtat paket till mig och kom med det samtidigt som hon kom. Dom skulle också in och hämta ett leg till E.

Jag ville till ÖB och Rusta. Så vi tog dom i den ordningen. Hittade lite julklappar på ÖB, ett tomtepar jag spanat in, röda värmeljus i plastkoppar, sen lite förbrukning som toamedel och dito papper.

Beställer vanliga ljus direkt från Liljeholmen numera. Tror jag har så vi klarar julen nu. Så smidigt att beställa så, kommer oftast dagen efter och färgerna finns alltid. Men nu har vi kronljus, Christinaljus, Birgittaljus och ljus till lyktorna i julens röda färg och några gröna med. Vita finns med.

Sen hade jag spanat in ljusträd på Rusta jag vill ha på baksidan, 3 i grupp, såg det på en bild och det var så himla fint. Dyrt men dom håller ju några år.

Dom hade bara 4 kvar så tur vi åkte dit. När vi kom ut därifrån hade Elle och L kommit och vi åkte och åt lunch alla 4. Finns en grillrestaurang i det området och jag körde på favorit i repris, grillad lax med bulgur, olika röror och grillade grönsaker.

Sen bytte vi bilar och det var ju praktiskt för då fick ju mina träd och det andra ligga kvar så L bar in det hit när dom kom hem. C skulle köpa en varm tröja så vi fortsatte till GC. L hade även tagit mitt trädgårdsavfall, det var ju gulligt, synd att inte baksidans krukor var tömda bara. Haha!
Nu finns det en säck till.
C ska äntligen få extraljus på sin bil därav bytet, och han ville köra medans det var någorlunda ljust.

På GC var det nästan spöklikt tomt, C hittade både tröjan och lite annat. Vi gick ett varv på Kvantum och jag köpte 2 amaryllisar på Blomsterhallen. Stora kraftiga 3-stänglade för 59kr styck. Köper aldrig julstjärnor längre utan det blir amaryllis och doftfria hyacinter. Grejat lite på framsidan idag, ställt in vattenkannorna i smygen och tagit in pyntet. Ljuslyktor modell mindre och kaniner. Ställde pidestalen i smygen med.
I morgon ska jag ta in fyren och igelkottarna på baksidan. Bara ljuslyktor kvar sen. Sånna lite större som man ställer in ljus i.
Dynorna är äntligen inne nu också. Så dom får torka ordentligt några dar innan dom paketeras för vintern och bärs ut i förrådet.

Vattnat alla blommor idag och i morgon ska jag gå igenom dom, ta bort fula blad och så. På torsd kommer C och byter gardiner. Vi ska även gå igenom jullådorna, mkt börjar ju bli lite skavt och så. Ska rensa tänkte jag. Har ju gått från 12 till 3 fönster t.ex vi brydde oss inte förra året eftersom jag hade så stort förråd, dessutom frostfritt, det har jag inte här.

Nu mot sängen.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards