Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2023

Nygammal scooternoch en dag på GC

Av Neta - 12 oktober 2023 22:49

I morse kom dom med min nya scooter. Ett vrålåk som går i hela 10 km i timmen och som jag kan köra hela 25 km med på massiva allvädersdäck! Det ni! Haha! Digital är den också. På skärmen kan jag se hur fort jag kör, hur långt jag kört och batteriets laddning. Jag kan se vad det är för datum och hur mkt klockan är. Haha!

Jo ni nu ska min gamla jag haft sen 2010 renoveras och köras till Ukraina.
Den jag fått är också helrenoverad och 2016 modell. Hade hoppats på en röd men fick en grå igen.

Den ska nu fixas efter mina önskemål och min rollatorhållare och kryckhållare ska flyttas över från den gamla till den nya. Görs här av arbetsterapeuten, sen är den min.

Efter det åkte Annika och jag till stan.




Lunch på Fågelsången. En Wallenbergare som var enorm, lika hög som bred, som en jätteköttbulle men attans så god med mos, ärtor, skirat smör och ?krösamos?. 130 pengar för mat, sallad, dricka, bröd & smör och kaffe. Den mysiga miljön är gratis! Så mysigt att sitta där och glo på folk när man sippar på kaffet efteråt.

Som vanligt pratar vi om tusen saker. Idag berörde vi så klart det som hänt här också.

Vi besökte loppisen, Clasisjön, Hemtex, Cervera, Lagerhaus, Indiska och till slut Kvantum. Tog en Gränbyfika efter det, en stor mugg kaffe och en gigantisk bulle. och sen hem.
Hemma tog vi hand om begonierna och en stor pelargon som fick flytta in i garaget efter lite ans. Så nu är alla krukor som ska övervintra inne. Har nån liten kruka med bukettliljor ute, men det började regna så lät den vara.

Jag slöade lite i soffan, sen kom varorna från Delitea. Måste kommit ut hit först ist för sist som dom brukar. Det tackar jag för.

Lyssnat på boken, löst korsord, ätit en äggilimpa, fikat, pratat med C om julen. Frågan kom från henne.
Hon gjorde klart för mig att kommer inte L så kommer hon. Jag behöver inte vara ensam på julafton.

Nu hoppas vi väl att han gör det och så kommer dom och förhoppningsvis J en av dom andra dagarna.

Min önskejulafton är slö och slapp, god mat och L här redan från uppesittarkvällen.

Nu ska jag ta det lugnt en stund till. Sen blir det sängen.




Ska det aldrig ta slut?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Söndag 12 maj 00:06

Hade tänkt sova länge idag. Men så klart vaknade jag tidigt då. Om jag nu bestämmer, utan att sätta väckning i morgon att jag ska vakna tidigt då, så kanske jag får sova iaf då. Haha! Christine och Marcus var här idag. Vi fikade lite och dom kom ...

Av Neta - Fredag 10 maj 23:27

Vårblommor i Uppsala Lite picknick med sushi och jordgubbar i Stadsparken. Fick en direktleverans av kaffe och nygjorda chokladbollar av dotra i världens sötaste kasse. Vi promenerade ut mot Kunsängarna såg bron som höll i...

Av Neta - Fredag 10 maj 00:09

Åkte till affären idag. Köpte då en påse potatisbullar. Höll på svimma när jag kom hem och såg att det var 1500 g. Frös dom 4 och 4. Blev 7 påsar. 62kr nånting om jag inte minns fel. Så billig mat är det ju. Jag valde att inte platta ut dom. Fic...

Av Neta - Onsdag 8 maj 22:52

Stora snöflingor, regn och 2 gr är ingen bra kombo om man har dåliga leder. Ringde på fm och bad att få byta tid och dom hade väntat på det. Haha! Nu försöker vi nästa onsd i stället. Fick nya ribbade kompressionssockar på posten idag. Så sköna oc...

Av Neta - Onsdag 8 maj 00:41


Sitter i sängen med benen lite i högläge. Haft skor idag, har ett par uppbyggda och går i dom. Går jag upp på natten går jag dock barfota då det är minst snubbelrisk. Men tycker mina fot och benproblem räckte rätt bra, hade kunnat vara utan det här...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards