Mina ord och tankar

Alla inlägg den 5 december 2023

Av Neta - 5 december 2023 17:59

Hade minus 16 i natt och det är kallare inne också. Varit bortskämd med 20-21 ett tag nu men idag är det bara strax över 19. Så stickad tröja idag.
Sol, rimfrost och himla fint ute annars.

Är rätt handlingsförlamad, inget är kul. Men det är ju ingen som ser. Är nog iofs rätt mysigt här men jag är långt ifrån klar, inga ljus och ljusmanchetter. Kopparskålen som är min adventsstake är inte inne, alltså finns nån låda till därute i den ligger väl också tomtarna man sätter på kaklet, julplancher och sånt.
En del tomma kartonger och sånt som ska plockas undan ska jag försöka fixa.
I morgon kommer L tillbaka och är här några dar. Inte för min skull utan för att han vill träffa C eftersom vi ska baka saffran på lörd. Är nån grej på hans jobb i morgon som avslutas med jullunch. Sen ska han på dansen på torsd. Det hade han redan bokat här men nu blir det ett par dar till. (Kom på att han kan få göra knäck på lörd Haha! )

Jag lär ju inte få äta nåt julbord, inte gå på nån julmarknad eller annat som folk gör i dec. Har inte råd att köpa en massa ändå, men kan ju va kul är ju lite folkfest. Kanske kan få gå på nån loppis om jag har tur. Nu när han ändå kommer.

Så ledsen också över kryssen som inte blev, Cinderella försvinner ju när Birka kommer, hade vart kul att åka en gång till och sett den julshowen. Hört av folk som åkt att den är riktigt bra och jag gillar ju stämsång. Dom 4 killarna både i showen och MA som spelar då är ju bra på det. Men han ville ju inte åka med bara mig, och nu när priset blev högre med. Synd för det julbordet brukar vara bra och har *sjöpriser* inte bara på alkoholen. Men C fick ju ingen semester. Tydligen ska man boka tidigt med. Har ingen rutin längre. Vi åkte ju så ofta förr att vi nästan aldrig betalade mer än nån hundring.

Känns som det blir en gnällig blogg, kommer nog må lite bättre när dom är här sen. C ska klippa mig också.

Julen sen kommer bli lugn, men känns konstigt med bara L och jag. Men vi var så på midsommar med och den blev väldigt avslappnad och bra. Förr firade vi hemma hos mamma men det blev så himla mkt folk, man hör liksom inte ens att prata med den som sitter mitt emot. Och hälften av folket satt vid eget bord i rummet bredvid fast det var en större öppning mellan rummen. Men konstigt ändå. Då föredrar jag det här.

Ev ska det bli nåt knyt hos C sen i mellandagarna. Det låter ju kul.

Nu ska jag fixa nån mat iaf. Kan bli fiskbullar i dillsås.






Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards