Mina ord och tankar

Alla inlägg den 16 december 2023

Av Neta - 16 december 2023 01:01

Stressen stiger och jag får stryka lite kakbak m.m från listan. Finns ju faktiskt att köpa. Och lite har vi köpt redan. Idag har jag tvättat och hängt en ljus 60. Så nu har jag ont som 17. Tog det ändå i etapper. I morse vaknade jag och skrek nästan, då hade jag legat still från 4.30 till strax före 10. Satan så ont det gjorde. Totalt stela och jag får massera upp rörlighet. Sen ska man ha på sig kläderna med.

Har ju haft så här för ett år sen med, som tur är har jag kvar dunderpiller från då. Har inte en chans att få hjälp heller, både Cs och Ms bilar är sönder. Tydligen är det L som ska köpa bildelar med. Iaf till C om man lyssnar på honom. Tur hon kan åka buss till jobbet.
Funderar på om jag kan höra med L om han kan komma på torsd redan. Inga utetomtar är ju ute. Jullådorna står här opackade och alla tomtar är inte uppe. Dom finaste hemslöjdstomtarna är fortf i kartonger. En hylla ska rensas för att dom ska stå där. Sen ska lådorna ut i förrådet. Hittade julplancherna men dom ligger i botten på en låda. Tänker ha en på kylen iaf. Resten skiter jag nog i men har ju några tomtar i plast jag vill ha upp på kaklet. Batterierna börjar behöva bytas, och även kryddkvarnarna behöver nya. Just det där gåendet fram o tbx fixar jag inte. Svårt att bära med mig saker med när jag behöver stödja mig.

Maten fixar jag nog hyfsat men kan bli köpta köttbullar, trots att det blir dyrare. Jobba i luften utan stöd för högern går nog inte. Vi fick några grejer av C vi ska köpa till knytet med.

Jag har en del som ska betalas nu så vägrade en grej. En skithög färdtjänst, blev ju extra när L fyllde med. Vet att L har det kärvt också, just iom att han köpt bildelar och ska köpa fler. Lite får han väl tbx när hon får lön. Men han ska hit nu och minst en gång i januari.
Sen blir det ju nyår och i januari ska vi till Öret.

Funderar på uppesittarkvällen med. Vill ju ha nån fingermat då. Dadlar lindade i bacon. Tror jag har bacon. Så sugen på det. Halverar en skiva, lindar i en dadel utan kärna. Penslar med grillolja och in med dom i ugnen på 200 tills baconet blir krispigt. Så ini hoppsan gott! Äter inte ens dadlar annars men Elle gjorde så här ett år sen var det kört.

Har en smördeg med så få se vad jag gör med den. Sen hittade vi ju Ellepiroger i frysen. Hoppas dom går att äta. Tror det då det är spenat o feta i dom. Tinar nån i airfryern och provar först.

Idag tinade jag lite kinagryta och sparde det från igår till i morgon. Tog några peppisar med ädelost till kvällsfika sen.

Nu ska jag linka in till sängen. Massera mina stackars knän med salvan och ta ett dunder.






Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards