Mina ord och tankar

Alla inlägg den 18 december 2023

Av Neta - 18 december 2023 23:51

Skulle plocka ur nåt ur klädkammaren idag, va så stel i knäna att jag nästan inte kunde hålla balansen. Läskig känsla!

Har jag gjort nåt vettigt idag? Ja lite småfix mest sånt jag kan sitta och göra. Lyssnat ut en bok om ett par som båda anlitats som kattvakter över julen i Visby, skedde nåt misstag mellan husägarna. Men så mysigt att få läsa om miljöer man så väl känner igen. Så klart blev dom kära men inte utan förvecklingar.

[Bild]



Glömde nästan fota men gjorde lite kollijox. Tärnade fläskytterfilén, hackade lök, vitlök och champinjoner. Fräste med pasta och gjorde sås av mjölk, oxfond och lite soja. Hade i hackad paprika på slutet.

En sak idag som gjorde mig jätteledsen var när jag skulle höra mig för om att lägga till en adress på den riksfärdtjänst jag redan har. Jag vill åka till Leif i Flen den 9 januari. Sen ska vi vidare till Örebro och efter det vi ska på åka hem hit och L ska vara kvar till den 11e.

Det gick inte alls. Ny ansökan, nytt läkarintyg, nytt beslut. Lär jag ju inte hinna få till den 9e. Man måste alltså söka från början för varje ställe man vill åka till. Ska absolut ha ett beslut till honom med, hellre än till C faktiskt för dom kan ju hämta mig i Ramsta. Skrev om det på Fb och så klart även i vår familjegrupp.
Ska inte färdtjänsten vara detsamma för oss som vanlig trafik för er *friska*? I mitt beslut till Örsa och C står det ju varför jag har den, om dom problem jag har och hur jag behöver åka. Jag kan ju definitivt inte ta mig upp på ett tåg ensam även om det finns ramp. Det måste man kunna använda armarna till.

L ringde direkt och sa att det där måste vi lösa. Får väl komma till dig dan före och vi åker på morgonen för Örebro är bättre för dig än nåt annat.
Alltså jag blir nästan kär!
Nej det kanske jag inte blir men nog är det en liknande känsla när man möter en sån omtanke. Hur och när blev han så här? Och mot mig?

Jag hade ju sett fram mot att få åka mellan Flen och Ö-bro med honom, den vägen han pratat om så många ggr och kanske också få se kursgården som Elle var på vid Hjälmaren. Få se var Sofie bor, Bie tror jag det heter.
Sen har nya CL sin första spelning. ( jaaaa jag vet att dom heter Lövgrens nu, men det vägrar min hjärna förstå)
Sen åka via Västerås hem. Förmodligen ta nåt ätbart där och innan äta nåt i Örebro. Just det får jag nog göra men nu lär det ju bli tråkiga E18 både dit och hem. Men hellre det än att inte få åka alls.

Fick för mig att min färdtjänst, alltså den vanliga skulle ta slut nu vid nyår, det gör den inte. Däremot gör ledsagarbeslutet det. Orkar inte ens tänka på det nu.
Om jag har dålig koll? Ja det har jag.

Pension i morgon, ska handla lite här uppe och även lite på Lidl i stan för jag åker in med A på em. Vi ska på ett ställe till. Få se vad min kropp tycker om det. Handlar det sista med L senare i veckan sen. Mejeri och sånt.

Men nu ska jag småfixa lite sittande. Sen sova!



inga bilder, den här portalen suger! 

[Bild]

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards