Mina ord och tankar

Alla inlägg den 15 december 2023

Av Neta - 15 december 2023 00:33

Idag har jag medvetet inte gjort mer än gjort mat. Suttit med benen växelvis i högläge. Tänker att svullnaden borde gå ner då.
Nån sjukgymnast från förenade care ringde sent idag och pratade lite, dom gör tydligen det när man ramlat och har ont. Ska få träningspapper för ben med gummibandet på mailen.
Kändes som nån valuta för det man betalar för larmet iaf. Men ska inte träna så länge det är svullet.

Svullnaden gör ju dels att det gör ont, dels att det är lite svårare att gå. Igår kväll hade jag ju som kalla kårar som kändes i det högra benet, det som var mest dåligt även innan det här hände. Så har det iaf inte känts nåt mer.
Ont har jag, så skrev i vår områdesgrupp på Fb om nån kunde flytta min post till tidningslådan eller vad jag ska kalla den som sitter bredvid dörren. Tog typ 2 min så var den där. Då hade hon tagit sig upp för backen med. Måste ju på toa ibland och då kan jag ta den utan att gå ut. Ska ju bli halt. Nu får vi ingen mer post den här veckan men fick kul post idag iaf.


Korsordstidningen minsann och frökatalogen. Verkar ju som mina pellisar kommer att dö, har ju svårt att gå med vattenkannan i vanliga fall och skulle bett Annika vattna igår men glömde det. Iaf kanske jag sätter lite kornvallmo ist. Kan ju kolla in fröna i katalogen och köpa dom på mässan när den nu är. Men hoppas vi ska på den, C o jag.

Gjorde i ordning min sista påse med one pot idag. Kollade om dom fanns kvar på matsmart men tyvärr fanns bara med pasta och tomat, jag hade ju med pasta och broccoli. Sen nån kryddblandning i som är så himla god. Man häller innehållet i en skål, täcker med vatten och kör 3 min i micron.




Pastan är liten, nästan som dockmat. Hällde av vattnet när jag kört den, la i paprika och bönor, hällde på en skvätt grädde och lite ljus soja och körde hop det. Kokade korv och hade till. Blev inte alls så dumt. Åt hälften och har en skvätt till i morgon med. Det är på den fusknivån matlagningen ligger när jag har ont. Korv, paprika och bönor fanns klart i frysen, bara häva i.



Tänkte jag skulle testa att göra jordgubbsris av lite gröt jag ju kokade i går. Blev inte så bra. När jordgubbarna tinat va grädden borta, hade visserligen bara i sprutgrädde men ändå. Sockrade bären men dom blev iaf sura.
Tänker att det nog blir bättre om man mixar hop tinade bär med socker. Rör i grädde i gröten, och serverar det mixade bredvid. Blir väl som en klassisk ris a la Malta men lite fräschare än saftsås. Lite julröd så där. Men kul att testa nåt annat än apelsinris som jag säkert också gör nån dag.




Det här var ju bara så kul, en tomte av dekorerade muffins. Eller om det möjligen är en kaka med muffins runt. Luva, skägg och hår är iaf muffins.



Hittade en bra bil med lågt insteg till mig iaf. Haha! Färdigpyntad inför jul och allt. Man blir ju nästan sugen på polkagrisar när man ser den. Hittade på Fb.

L ringde på em och ville höra hur det var. Fick ju ta all min oro och smärta precis när jag ramlat. Han hade precis kommit hem till sig från en dans då.
Han kommer ju i slutet av nästa vecka men får jag inte nån ordning på värk och så till dess kanske jag ber han komma nån dag tidigare. Han har ju iaf inga danser nästa vecka mer än månd tror jag.
Det blir ju bara han och jag på julafton och juldagen men lite vill man ju fixa med ändå.
Handla! Det tar säkert en dag bara det, iaf nu.
Jansson, köttbullarna, gröt och griljera skinkan. Resten är väl nästan klart och sånt jag köper färdigt. Tänker göra maten på dan den 23e, sen är det ju uppesittarkväll. Ska ju fixas nåt till den med. Han skulle köpa vin till den.

Å nu har kl blivit ny dag igen. Jag är hopplös! Haha! Marsch i säng.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards