Mina ord och tankar

Alla inlägg den 6 december 2023

Av Neta - 6 december 2023 23:50

I morse


Va lite kyligt inne, verkar inte som nya värmesystemet hänger med på sänkningar, nu är det iaf 19,1 inne och bara -12 ute. Ska töa på lö o sönd. Sen ska det visst bli en regnig lucia.
Ser att ni får receptet på muggkakan där med. Haha, smält smöret, rör i det andra och fördela i 2 muggar. Micra på högsta 2-3 min. Ät med bär och *sprutgrädde* eller som den är. När nöden och suget är stort.

Blev inga fiskbullar igår, hittade en skaldjurspasta i frysen. Men när jag micrat den var kräftstjärtarna lite hoptorkade så pimpade med lite räkor.




Leif är här igen. Han tycker nog jag är lite grinig, men kylan både ute och inne gör mig sån, lederna stelnar.

Drog iväg till Hedesunda efter en värmefläkt till Cs bil. Sen vart det varm soppa till middag.


Syns i reseptboken att den lagats många ggr. Idag hade jag i lite gul lök med och blev nog lite mer vitkål än 4 dl. Blir lunch i morgon med.

Tvättat handdukar idag. Annars har kroppen inte orkat göra så mkt. Extra tjocka tights, stickad tröja, både strumpor och pälsfodrade tofflor. Nu ikväll en poncho i tunt ylle på för att klara kylan inne. Lite TV, korsord och lite fix med ljus.

Nu ska jag stoppa in armarna under täcket också och knö hop mig.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards