Mina ord och tankar

Alla inlägg den 20 december 2023

Av Neta - 20 december 2023 00:16

Flera dar sen jag var ute. Men idag gick Annika och jag först till affären här, handlade och gick hem med det.
Ringde efter taxi, tog en fika medans vi väntade. Åkte in till Boländerna, tog en snabb lättlunch på Ikea, 2 bitar pizza och en dricka. Gick ett varv men hittade inget intressant. Köpte nån liten julklapp och en degskrapa åt mig själv.
Sen gick vi till Lidl, handlade massor, tror jag handlat för 1500 totalt idag. Märks verkligen att priserna höjts. Nu var väl inte precis allt bara till jul, men ändå. Bara osten kostade över 100. Köpte nya fräscha hyacinter och en amaryllis för 49.
Sill, både matjes och en liten burk senapssill. Lax, ansjovis, leverpastej, prinskorv, en liten sylta och mejerigrejer. Potatis, dill, ananas och lite annan frukt, och glass. Ska göra lite punchglass. Köpt det jag ska ha med mig på annandan så must också, några öl har jag.

Kom på att jag ska göra landgångar till uppesittarkvällen. Dom hade rostbröd för 15 pengar här uppe. Kantskär skivor och lägger 3 på längden. Sen kan man ju bara lägga på det man gjort till jul. Köttbullar o rödbetssallad, ägg o ansjovis, julskinka, sylta, ost, kanske en sillbit.
Vi ska handla lite mer när L kommer, han behöver ju handla det han fick ansvar för. Jag behöver lite som var slut också. Plus att både socker och salt tog ju så klart slut.

Va hungrig när jag kom hem, tinade en soppa, trodde jag. Va bara buljong, men orkade inte göra nåt med det så åt den och en macka. Nu ska jag ta en knäcke med leverpastej och saltgurka till medicinen.

Sen är det sovdags!



Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards