Mina ord och tankar

Alla inlägg den 21 december 2023

Av Neta - 21 december 2023 01:23

Äkte idag pga varningarna för oväder i morgon och på fred. Hade köpt köttbular men även ansjovis och potatis till Jansson men inte tänkt på lök och grädde. Tur han är söt! Haha! Och han får väl gå upp tidigt till affären i morgon innan det värsta ovädret börjar. Det är ju dom grejerna han ska ha till julknytet på annandagen. Vår egen Jansson blir en liten jag gör, och köttbullarna görs ev i morgon. Liten sats där med.
På Aktuellt sa dom att snön skulle komma till Uppland vid 9 i morgon men på andra vädrrsidor ser det ut som först på em. Dom på Aktuellt varnade till och med för att gå ut eller köra bil i morgon. Det ska ju vara härifrån till uppåt Hälsingland. Ja visar sig väl, vi fick några cm idag också. Ska bli en kall jul med, får väl ha garaget som lite extra matförvaring. Kylen är full.

Jag bad honom köpa med micromat som vi säger, Dafgård kanske ni säger. Haha! Så blev Wallenbergare med mos och ärtor. Så gott så och bra när kroppen bråkar, den gillar ju inte väderomslag. Fått ett nytt konstigt blåmärke som ett streck nån cm brett under knäskålen. Konstigt när det är mer än en vecka sen jag gjorde illa mig. Har fortf ont och går som en kratta.

Har funderat hit och dit på uppesittarkvällen men tror det landar i varsin landgång. Hehe!
Finns ju liksom förutsättningar med en massa gott i kylen. Ägg och ansjovis, julskinka, senap o färsk ananas, sylta och rödbetsskiva, leverpastej och saltgurka, köttbullar och rödbetssallad, ost och en paprikaring. Den blir nog en lång landgång eller kanske en kvadrat då om det går åt 4 skivor, jag tänker göra på kantskuret rostbröd. Provsmak på julen. Vet inte när jag gjorde landgångar sist, det är iaf flera år sen.

Han hade med sig en vit mandaringlögg vi drack ikväll, lättglögg 2,2 %. Himla god faktiskt.

Vi är iaf klara med alla julklappar. Ska börja slå in i morgon. Har ju bara slagit in Annikas och Leffes hittills. Känns som vi fick en extra fixardag.

Nu ska jag ge min värkande kropp och centrifug till skalle lite vatten och en värktablett.


Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards