Mina ord och tankar

Alla inlägg den 13 december 2023

Av Neta - 13 december 2023 23:21

Ramlade igår kväll, hur det gick till har jag ingen aning om. Man kan ju tycka att man ska få lite tillbaka av pengarna man betalar till kommunen för trygghetslarmet. Jag klarade mig nästan hela 2023 men inte längre. Va ju på nyår sist.
Tog emot mig så gott jag kunde med pappersåtervinning och tvätt i händerna. Men slog i axlar och knän ordentligt. Larmade och fick vänta länge innan dom svarade, sen ännu nån timme innan nån kom. Dom var och jobbade hos nån annan här och medans hon satt på toa kom dom och lyfte upp mig, stressade som 17 så klart. Kollade att jag kunde vrida på benet och röra på tårna, satt mig i stolen och gick igen. Tror inte dom var här 5 min ens, dom lyfte upp mig på 30 sek typ. Hämtade iaf posten. Där fanns en överraskning. Jag har gett mig själv 6 nr av den korsordstidning jag gillar mest i julklapp, nu hade jag fått nån premie


Snart kanske jag får en korsordstidning med. Haha!
Tänker kanske julpimpa ljusstaken lite. Iaf så satt jag där i stolen, i köket och visste inte riktigt hur jag skulle ta mig till sängen. Kunde ju inte ta i med nån arm och hö knä värkte som 17. Man är rätt liten i den sitsen. L hade precis kommit från dansen så kunde prata lite med honom iaf. Det kändes bra!

Kom på nåt sätt till sängen, smorde in knät med värksalva och tog ett dunder. Hade ju sovit illa natten innan så somnade nog av ren utmattning sen till 4 ungefär. Då behövde jag upp på toa. Hur farao skulle jag komma dit? På nåt sätt gick det men jäklar va ont det gjorde både i armar och knän. Sov sen till halv 10 efter påfyllnad av värktablett.

Va lite trixigt att få på sig kläder, hade dessutom några handdukar o örngott jag behövde hänga på tork. Tog nån i taget när jag varit på toa idag. Har ett lakan jag måste få över en fåtölj hoppas det går nu strax.


Blåmärken på benen kommer tydligen senare, dom skymtar bara än men dom känns. Annika kom och det var jag glad åt lite extra mkt idag. Vi hade sen innan bestämt det. Vi firade Lite Lucia med gröt och skinkmacka. I mina julgrötskålar från Sagaform.


Fick hjälp att klä granen och pynta lite.


Hyllan är ju ny sen förra julen men vi gjorde en julhylla av den. Ska inte tända ljusen.

Vi fikade och mina saffransbullar med arrak fick godkänt.
Hon gick och jag parkerade mig i soffan.


Lurades lite med den här bilden, är bara torsk, ingen lutfisk. Inte var det lika gott som lutfisk heller, men fick ju mat iaf. Glad åt min stol som jag kan *gå* omkring med i köket utan att belasta benen.

Sen har jag glott lite på TV, löst korsord, och kollat lite på sociala medier. Nu går det som kalla kårar i benet. Så ska nog lägga det lite mer horisontellt, *ska bara* först. Ska ta ett dunder också!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards