Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 12 december 2023

Konstigt

Av Neta - 12 december 2023 00:27

Såg nu ikväll att jag fått ett mail från *instabox* att jag har ett paket som ska ligga kvar till 11 i morgon. På en annan ort typ 2 mil härifrån.
Kollade alla sidor på mailen men har inget annat mail därifrån. Om det inte kommit på junkmail för mer än en vecka sen. Inkorgen har jag kollat och papperskorgen med men inget där senaste veckan heller.
Om jag fått nåt är ju risken att jag tagit bort det eftersom jag inte beställt så. Har ingen kod och vill inte öppna länk i mailet.

Får ju flera mail om dan från post som tycker jag ska klicka på länkar. Raderar direkt.

Tagit det lugnt idag med, har inget som springer bort direkt. Kört ett par maskiner. Åt rester vid 16 och gjorde några knäcke med falukorv till kvällsmat.

Vet inte heller hur jag ska få,vissa att förstå att ett nej från mig är ett nej, faktiskt från första gången jag säger det. Argumentera för egna åsikter funkar inte i alla lägen. Det är jag som bestämmer just i det här.


Diskuterat med C om en grej också så är lite dränerad.

2 dar till min favorithögtid. Om det nu är det fortf.
Lucia på slottstaket i 15 min är inget jag kostar på färdtjänst för.
Hit till kyrkan för att se ett luciatåg är för mkt Elle. C var ju Björklinges lucia i ett par år, om inte fler.

Inte sett nån annanstans så återstår bara TVn. Brukar se det på morgonen med en massa tända ljus och frukost men skippar det från och med i år, kommer ju repris på kvällen också. Kan väl bli på nyhetsmorgon kanske. Inget annat aviserat och jag öppnar ju inte om nån ringer på.
Får invänta om C får nån knatting jag kan få se.

Hade jag sett tidigare om Flen hade jag kanske åkt till L. Tomteparad genom stan till nån trappa dit ett luciatåg också kommer. Företag som bjuder på glögg. Låter ju helmysigt. Småstadsanda liksom.

Kanske synd iofs att inte L eller C är här för i Österby är det ju säkert nåt, är ju dit vi åker på folkfester.

A kommer iaf på dan och vi ska äta gröt och jula lite.

Ont i axlar och armar fortf men det är på väg åt rätt håll. Nu är det 21 gr i lägenheten, lite skillnad mot 18,3 som det var när det var som kallast. Gör ju också att värk och så inte känns lika jobbigt.

Nu är det iaf sovdags.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Fredag 17 maj 04:42


Kl är 4 på morgonen. Jag vaknade av nånting och kan inte somna om. Undrar över himlen, den är kritvit som om det vore molnigt. Kan det var så att det kommer en mellandag? Tyckte jag bara såg solar på vädret. Annars är det skönt nu, jag älskar ju si...

Av Neta - Torsdag 16 maj 20:17

Kan ju varna för han som står och säljer vid svandammen i Uppsala. Jag tänkte swisha de 35kr jag handlat för men blev ombedd att betala med kort. Det är draget 80kr såg jag idag från Bärprinsen (utan prickar). Min kompis köpte jordgubbar för...

Av Neta - Onsdag 15 maj 22:46

Då tog jag min B-vitaminspruta idag och jag känner redan kl 22 att jag är piggare. Det där med B-vitaminbrist är ju en hel vetenskap. Tar ju dom eftersom jag är överviktsopererad, GBP en op som inte hjälpte mig ett dugg. Gick ner mer under året jag...

Av Neta - Tisdag 14 maj 22:47

Rätt nere nu. Är väl den stora vårdeppen. Ska det vara så omöjligt att bara få må bra, vara glad och slippa fundera över saker som blir typ *konstiga* Kanske är jag något bättre i fötterna, vi får väl se, men jag törs inte ta ut nåt i förskott. F...

Av Neta - Tisdag 14 maj 19:08


Kall avocadosoppa 1 lit vatten + fond eller kycklingbulj.tärn 2-3 mogna avocado beroende på strl 1 kn salladslök, finskuren 1 brk creme fraiche 1 msk torkad dill Salt & sv.peppar En doft cayenne om så önskas 100 g fetaost Servera med...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards