Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 2 april 2024

Storm

Av Neta - Tisdag 2 april 23:33

Brukar det inte mojna mot kvällen en blåsig dag? Idag är det tvärtom här. Kom lite snöblandat regn så det blev lite vitt men det var borta på nån timme. Få se hur det är i morgon bitti, kanske kommer massor med snö inatt Haha!
Träd har rasat över vägar och trottoarer. Ett över gångvägen vi använder till centrum. Lite läskigt men jag behöver inte ut på flera dar om så är. Enda snön som är aviserat här än så länge ska komma på fred.


Lite svårt att lokalisera var träden står i förhållande till garage och parkeringar när man inte ser dom. Men tallen strax till vä om stupröret har en grov gren hängande rakt ner ganska högt upp i kronan. Det ljusa är brottytan som är lite lång. Om det går av helt så kan den kanske hamna på garagetak eller på en bil då det är parkeringar i direkt anslutning till den garagelänga som inte syns här. Lite läskigt.

Det är där nånstans detska finnas ett som redan blåst ner. Och nån kille hade sett ett till som var i riskzon.
Jag hör att det tar i mer nu än vad det gjort innan idag. Min hink blåser omkring på framsidan men jag törs inte gå ut.


I dörrkameran syns det att stolen och lavendelkrukan står kvar iaf.

Åt rester idag. Fotade inte. Såg norska stugfixarna och unnDe mig lite efterrätt till drt


Köpte några små burkar med italiensk glass på Lidl. Det här var med blodapelsin i liksom sen det gula är väl vanlig apelsin då kanske. Himla god var den iaf. Har nån till sen nån med vattenmelon.

Tvättat en 60 idag, detta evighetsgöra Haha!

Har nästan bestämt mig för att göra sushi i morgon,då jag har både lax o räkor, gurka och paprika hemma. Nori, risvinäger och sushiris finns också. Kan bli en boule också med lite mer grönt i. Vi får se.

Nu är det iaf sängdags. Ska bara gå den vanliga plockrundan först.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Måndag 29 april 19:36

Det är ju Uppsalas och övriga studentstäders största helg. Skolorna är lediga och de flesta arbetsplatser stänger. Befolkningen ökar och fyllan är utbredd. Iaf från sen em och kväll. Jag jobbade ju på förskolan men det är inte många Sista april jag...

Av Neta - Måndag 29 april 01:01

Idag var det dags. Körsbärsblommans dag i Kungsträdgården. Blev till slut bara C och jag som åkte. Hon var i Sthlm igår också Haha! Hon hämtade mig mitt på dan. Kom några stänk på vägen ner men då vi parkerat var det uppehåll och tidvis sol. Blås...

Av Neta - Lördag 27 april 21:55


Har ni nån sån pryl som ni använder mycket och känner att ni inte kan vara utan? Jag tror iofs att vi alla har flera sånna. Jag har den här. Den är inte så stor, du kan riva saker direkt på tallriken med den. Min står ofta kvar på köksbordet....

Av Neta - Lördag 27 april 16:24

Både igår och idag har det småsnöat och inte varit mer än högst 5 gr. Inte varit så sugen på att gå ut. Skulle ju köpt potatisbullar för att prova det där i våffeljärnet men hittade 2 bakpotatisar som börjat bli lite skrynkliga. Rev en sån med en 1/2...

Av Neta - Fredag 26 april 00:43

Idag startade den med ett så smart recept. Du kör färdiga potatisbullar i våffeljärnet. Blir frasiga och platta som rårakor. Funderar på om jag ska göra sånna som fredagsmys i morgon. Kom på att jag har allt till en Skagen också. Räkor, dill, rödlök,...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards