Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 2 september 2021

Blommorna är fina

Av Neta - 2 september 2021 23:29

Så länge det nu varar. Är dålig på att komma ihåg att vattna. Men nu har jag ansat, delat st paulor, gett ett par st större krukor och planterat ett par ordentligt som stod i sina plastkrukor på jord i större krukor. Planterat några palettbladsticklingar som haft rötter ett bra tag.
Upptäckte också knoppar i båda jul/novemberkaktusarna. Dom rörde jag inte för dom gillar ju att stå trångt. Orkideerna missköter jag som 17 och därför blommar dom 3 ggr per år. Haha! Står bakom nerdragna persienner. Fick vatten idag, sist va i midsomras tror jag. Knopp i båda iaf.

Röjde lite bland krukorna på baksidan med. Lite ledsen över att min frösådda pysslingkrage dött, stod i vatten. Planterade Hortensian i en större kruka och fick loss en jättefin ytterkruka i grönt o rosa. Kanske skulle va snyggt med en grön växt i den.

Elle o jag knöt en middag, jag hade raggmunksmet, lingon o grönsaker och hon hade bogfläsk. Diskade en maskin och så detta ständiga plockande.

I morgon ska vi handla till lörd. Kom saker jag beställt från Delitea idag, köper ju tunga saker därifrån, och idag fick jag knappt in lådan. Står kvar i hallen, måste ha hjälp in i köket.


Var så skönt på baksidan när jag höll på. Slängde alla glöd idag med. Dom har blommat om allihop och vill ha lite plats för amaryllisarna sen. Dags att avveckla ute med och snart ska ju vissa växter in.

Satt i batterier i ljus ocg ljusslingor igår, E hjälpte mig. Lite mysigt med timer på det. 6 timmar lyser det och nu satt vi det på kl 19. Har ett ljus i en lykta utanför dörren påbänken där. Ett i en stor glaslykta och hängande bollar. Lite mysigt att komma hem när det lyser med.


Glaslyktan ser jag från sängen också.


Men nu värker min arm. Gjort lite för mkt med högern idag så nu blir det piller och sängen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Onsdag 15 maj 22:46

Då tog jag min B-vitaminspruta idag och jag känner redan kl 22 att jag är piggare. Det där med B-vitaminbrist är ju en hel vetenskap. Tar ju dom eftersom jag är överviktsopererad, GBP en op som inte hjälpte mig ett dugg. Gick ner mer under året jag...

Av Neta - Tisdag 14 maj 22:47

Rätt nere nu. Är väl den stora vårdeppen. Ska det vara så omöjligt att bara få må bra, vara glad och slippa fundera över saker som blir typ *konstiga* Kanske är jag något bättre i fötterna, vi får väl se, men jag törs inte ta ut nåt i förskott. F...

Av Neta - Tisdag 14 maj 19:08


Kall avocadosoppa 1 lit vatten + fond eller kycklingbulj.tärn 2-3 mogna avocado beroende på strl 1 kn salladslök, finskuren 1 brk creme fraiche 1 msk torkad dill Salt & sv.peppar En doft cayenne om så önskas 100 g fetaost Servera med...

Av Neta - Måndag 13 maj 16:11

Gurk & Avokadosoppa 1 gurka 2 avokado 1 hönsbuljongtärning 4 dl vatten 3 msk press citron 3-4 msk olivolja Salt, sv.peppar & lite cayenne 3 msk finhackad dill 1 kn gräslök, hackat Krutonger Skala gurkan och skär den i bitar H...

Av Neta - Måndag 13 maj 00:14

Ja Den stora älgvandringen alltså. 87 älgar har summit över. L tror det är rekord. Det roliga tycker jag också är alla andra djur man får se liksom på köpet. Järv, björn, lo, ren, grodor, örnar, orrar, svanar, änder, ejder och en massa andra fåglar...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards