Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 15 september 2021

Ändringar på G

Av Neta - 15 september 2021 23:34

Nyligen höjdes min TV avgift med 100kr bara så där utan nån avisering därom. Tog telenor när jag flyttade hit för att E hade det och det funkade bra. Har ju alltid annars varit helkund eller va det heter på Telia. I Tierp va det Boxer, gick inte att välja bort då det ingick i hyran.
Nu ringde dom från Telia idag och under ett år får jag 200 kr rabatt på bredband o tv. Dessutom mobilen sänkt med 150kr. Det mot va jag betalar nu. Alla hårdvaror dvs router och box utan kostnad. Tack tänkte jag. Tänker att jag om ett år kan gå ner till mellanpaketet på Tv och minska vadetnuheter på bredbandet.
Nu har jag ett mobilt bredband så jag byter till abbonemang igen och får 100/100. Men kan behålla den lilla dosan och köpa ett slags kontantkort om jag vill ha ett mobilt när jag åker bort t.ex

Leif lovade ikväll att hjälpa mig med installation och sånt. Kan ju ingenting sånt jag. Medans han tekniker som han är gillar att fixa med sånt. Oj va många sånt det blev. Haha!


Vill efterlysa torskrom, görs väl inte som förr längre och är väl inte så billigt heller men vill veta om och var det kan finnas. Inte intresserad av att köpa rå. Vet nån?
Det första som L introducerade i matväg när vi träffades var varma mackor med torskrom och bea. Vände sig i magen när jag hörde det men det var urgott. Så det har vi gjort då och då,så länge det gick att få tag på torskrom sen.
Jag gjorde nån slags låda med det, dill, lök och nån äggstanning. Eller så skivade man rullen man tryckte ut, panerade och stekte. Vardagsmat då på 70-80 talet.


Inga kulinariska rätter idag precis men hade några små kokta potatisar jag åt med fiskbullar. Gillar ju det jag men saknar dom styckfrysta i påse som fanns förr. Hittade ett nytt märke på Delitea, iaf för mig, Bornholms med plastlock med folie under. Så bra för man kan ta hälften och ha resten kvar i burken med locket på.
Vet inte om jag inbillar mig men dom är nog lite godare än Abbas Haha!


Ikväll blev det 2 mjuka köttbullsmackor till te.


Smöret smälte Haha!

Annars har jag inte gjort så många knop idag. Småfixat, plockat, vattnat blommorna. Va ute på baksidan en stund. Fikat med äppelpaj.

Ska krypa i säng med min bok nu. Eller om jag ska ta tidningen som kom idag. Vi får se.
Ha det!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Måndag 15 april 23:22

Hade mailat Karin vår arbetsterapeut om en grej med scootern. Armstöden var olika höga. Hon är ledig så det kom en annan som fällde upp armstöden och visade en rulle man skulle vrida på för att ställa in höjden. Hade jag kollat i pappren till scooter...

Av Neta - Måndag 15 april 01:11

Känns nästan lite overkligt stt jag faktiskt såg ett lodjur igår. Skrev om det i vår bygrupp och sist jag titta hade jag fått 119 likes och en massa kommentarer. De flesta gratulerar och några är lite avis. Men jag har också fått veta att Uppsala...

Av Neta - Lördag 13 april 23:20

Blev lite soligt o fint på sena em idag så jag åkte ut lite. Tänkte kolla hur det var att åka bakom mitt område. Spana lite på violerna som växer på ett ställe där. Lite orolig för vildsvinen men sist det skrevs om dom var dom norr om byn så jag åkte...

Av Neta - Lördag 13 april 06:16

Orkade inte skriva igår. Orolig för C som varit krasslig en tid och blev nån slags kulmen igår. Kl är halv 6 och det är ljust ute. Blå himmel utan moln. Vaknade strax före 5 av att jag frös trots långärmat och tjockaste täcket. Cirkulationen är n...

Av Neta - Fredag 12 april 02:07

Då har jag ändå rätt mkt kläder. Men tvätt blir det ju ändå å tvättkorgen rymmer ju inte hur mkt som helst. Tvättat mörk 40 idag å där är det alltid många tights t.ex. eftersom jag sitter o jobbar i köket. Spiller mjöl o grejer. Vissa saker är lite b...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards