Mina ord och tankar

Alla inlägg den 15 november 2015

Av Neta - 15 november 2015 19:18

Inte gjort mycket idag, lagat lite mat bara. Sov länge med, vaknade först vid 7- tiden och kände mig hur pigg som helst, tänkte nästan gå upp men läste lite och somnade sen om.
Frukost framför Tv , sen gick L ut och bytte däck o jag pratade med en kompis i telefon i nästan 2 timmar. En kompis som låg med sin son på sjh ungefär samtidigt som vi. Han hade trots kognitiva seneffekter, hormonell utslagning, blind på ena ögat och rörelsehinder och haft bidrag för det nästan hela sitt liv nästan helt plötsligt ansetts 100% arbetsför av Fk och fått avslag på sjukpension. Hur ska han kunna jobba som knappt känner igen bokstäverna. Mamman var lite deppig och det förstår jag.

Snart är det dags för E att söka också.

Sen kom Mi en sväng med en amaryllis t L, han fikade lite, L var tvungen att åka iväg för att hämta Christine på det ena jobbet och köra henne till det andra, så dom hann inte ses nån lång stund. Vi satt och kollade lite på Lilla huset på prärien och försökte lista ut hur gamla våra barn var då dom såg det på Tv.
Smörgåstårtan tog slut och det var ju skönt, var inte så stor bit kvar. Desto mer av den andra tårtan men jag tänker skicka med E till jobbet i morgon.

C har jag sett några min vid 2-3 tillfällen den här helgen. Hon skulle slutat tidigt igår men hamnade på sjh med en brukare och jobbade över i flera timmar. Då hon väl kom hem var hon helt slut och gick direkt ner till sig. Vet inte ens om hon var upp i morse innan hon åkte, jag hörde iaf inget. Idag jobbar hon till sent, fast hon bytte jobb vid 15-tiden. Men jag är ju så klart glad över att hon har jobb.

Nu när jag sitter här och skriver kom det upp en ruta på skärmen att det varit skottlossning i Paris igen. Ska kolla nyheterna nu.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards