Mina ord och tankar

Alla inlägg den 23 november 2015

Av Neta - 23 november 2015 00:38

Sov ända till 10 men gick inte upp förrän strax före 11 idag. Hade bara varit vaken en gång på morgonsidan så kände mig någorlunda utsövd med och det var länge sen.

Långfrukost innan Leffe åkte och hämtade Elle och sen gick dom igenom vad vi hade i slingor som hon ev kan låna. Hade ju vårt vattenfall som bara satt på baksidan förra året och nån snöflinga i ljusslang som vi kände att vi inte behövde.

Blir iofs mörkt på baksidan, vi brukar ju ha en tomte i en släde med en ren framför där. Mer för tjejernas skull när dom var mindre men tror inte dom bryr sig så mycket idag   Tänkte hon kunde ta den tomten med om hon vill ha nåt sånt. Renen och släden skulle behöva få ny slang på sig men jag tror inte vi lägger ner så mkt energi på det.


Julen är liksom inte vad den varit när det inte finns några små barn längre. Kanske blir roligare att hålla på sen om C skaffar barn nån gång. Johnnys är ju 12 och 16, inga småbarn precis. Men lite ljus ute i det här mörkret vill man allt ha. Få se vad det blir.


Blev så himla glad när Bengt Magnusson skulle vara julvärd i 4an, eftersom vi är hemma här själva på julafton så blir det ju en del TV-tittande. Men den där Gina som ska tända ljuset innan Kalle gillar inte jag. Kan inte säga varför men hon tilltalar inte mig alls. Kan vara att man börjar bli äldre kanske, tycker hon är kaxig på ett irriterande sätt. Kan inte ens tänka mig henne som julvärd men jag kanske tänker helt fel. Kalle och Karl-Bertil vill man väl se men annars tycker jag det är trevligast på 4an.


Ja i veckan nu får man väl börja se över sina stakar och damma av mormors gamla jullykta. Som en Uppsalalykta med Betlehemsmotiv. Vissa saker kan man inte ändra på.


C satt upp mina rosa linnegardiner i vardrummet idag och dom stämmer så bra men de nya kudarna, så glad jag köpte fågeln också, visst är väl den lite julig   


   

Kolla med gardinen det är så lika det kan bli. Blir inga juliga gardiner där brukar ju ha vita med röd kappa men struntar i det i år. Ville göra det i fjol med men då var det C som protesterade. Det gör hon inte i år.


Ska bli kul och se sen när det lyser här och var i byn, vi har en kille högre upp på gatan som är road av lite ljusspel, hade ett på halloween som fick halva byn att vandra dit. Han ska visst pynta ordentligt ryktas det om. Kul med folk som går "all in"


Planerat lite glöggmingel på lörd och sen ska vi käka lite julig mat på sönd efter julmarknaden i stan och fyrverkeriet. Hade tänkt vi skulle prova årets glögg med Earl Greysmak idag men jag glömde det. Annars är jag ju så tråkig att jag gillar Blossas alkoholfria bäst. Har faktiskt druckit 2 glas vin den här helgen annars, det blir inte så ofta det heller. L ska ju ofta köra hem E och jag sitter inte och dricker själv. Men det var gott till maten.


Nu ska jag vandra mot sängen! Godnatt!   








Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards