Mina ord och tankar

Alla inlägg den 2 november 2015

Av Neta - 2 november 2015 23:12

Satt uppe i natt, värken känns inte lika mycket om man håller på med annat. Röjde lite på skrivbordet och hittade mycket riktigt min lilla bibel där allt viktigt står. Slängde en massa mattidningar och brocshyrer om mat som man ibland plockar på sig i affären.

Beställde lite julklappar och bokade kryssningar, dels lörd när PH spelar på Rosella, en evighet sen jag hörde dom men vi har ju inte råd att göra lika mkt grejer längre. Senast igår satt jag och pratade med en av tjejerna om det. Sen ska vi på CL i dec. Har ingen teliaräkning var tredje månad så då kan man kanske göra nåt. Annars är det rätt kört på nöjeskontot.

Bokade kryssningen med CL och Jontez den 9e, tänkte att då kan man åka hem och kolla Nobelfesten sen. Då dök det här upp i postlådan idag.


 

Från Alma som fixar min ledsagare, Erna ni vet. Hon och jag är bjudna på julbord med underhållning av Wallmans on tour. 10 dec   så blir väl att åka direkt från båten. Inte ett öre kostar det. Slut kl 22.

Det roliga är att vi pratade om julbord också. L åker ju till F16 varje år med kamratföreningen men jag har inte varit på ett julbord så ute på en krog sen 2006 med jobbet. Vi som var sjukskrivna blev aldrig medbjudna. Jag har ju inte råd och inte E heller. Så får jag iaf gå nu då. Lite skillnad mot det adventsfika på kommunkontoret  som C som min ledsagare tidigare fick gå på. Inte fick nån brukare följa med där inte. Glad vi bytte till Alma. Anmälde oss snabbt som ögat idag så jag inte skulle glömma bort det.

Trött är man ju efter en kryss men till 22 ska jag väl kunna bita ihop. Så fick jag en sak till att se fram mot. Nu ska jag bara se till att jag kommer ut på MA snart med men tror dom ska vara på Rosella snart med. Det koster bensin, parkering 30 kr för hela kryssen och lite mat. Medlemmar kryssar gratis under hösten.


I morgon är det Ernadag, tror vi ska åka till Enköping. Eller möjligen Thuns. Vi ska bestämma oss när vi ses i morrn. E krånglade till det genom att hon "inte orkar" bada i morgon och då kommer hon ju inte till jobbet heller så L får roa sig själv i stan ca 2½ timme efter sin kamratträff men det fixar han nog. Han brukar ju annars gå till henne och dom äter lunch ihop. Sen brukar det bara var nån timme till vi kommer med bilen så då sitter han utanför henne och läser tidningen och tar en fika. Men ska bli sol och 10-12 gr i morgon så han kan nog ta sig en prommis till Gränby eller nåt. Går ju buss med i värsta fall.


Idag började vi tvätta lite fönster, eller vi och vi, jag fixar inte det men vi har en sån elektrisk sak så det är inte så jobbigt för L heller. C hjälper också. Ska ta ett rum i taget, vi bytte aldrig gardiner idag för C for iväg men det hinner vi med. Sätter upp mina rödrutiga i köket. Andra tvättar vi bara och sätter upp igen utom i vardrummet som ska få dom nya rosa men ska ha dom från taket så ska fixa nya gardinstänger.


Förr bytte jag ju till julgardiner överallt men så håller jag inte på längre. Inte byter jag till röda mattor heller. Det blir jul iaf, huvudsaken granen finns och alla stakarna och så. Förra året tog jag inte ens fram alla tomtar. Ute satt vi upp bara hälften tror jag. Va roligare att hålla på med sånt när man hade småbarn. Tiderna förändras.


Nu ska jag avveckla dagen, kl ringer strax efter 7. Sov gott!   














Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards