Mina ord och tankar

Alla inlägg den 2 december 2015

Av Neta - 2 december 2015 00:39

Vi enades om att köra på dec iaf men blir det ingen utökning av timmar sen så har hon inte råd att jobba så lite. Å vem kan klandra henne. Hon tackar ju nej till förfrågan på tisdagar nu.
Hon är ju optiker annars och hoppar runt på Synoptikbutiker i Uppland och Västmanland. Hon är från Surahammar men bor i Rasbo.
Så en gång till kan vi ha en Ernadag.

Sitter ensam i vardagsrummet med min adventsstjärna på bordet och lite andra levande ljus. Deppig så klart över hur allt kunde vända så fort. Vet inte om jag orkar börja om med en ny ledsagare om det måste bli så. Ska isf vara en jag redan " känner"
Pratade med kommunens jurist idag, men det enda svar jag fick var att man kan inte bara tro att allt ska rulla på vid ett nytt beslut även om situationen inte är förändrad. Även om det varit så i 5 år. Lite märkligt kan jag tycka.

Jag kan ju ändå snacka för mig och kan uttrycka mig på "byråkratspråket" jag kan skriva en korrekt överklagan och vet gången i instanserna. Tänker på alla som inte kan det. Eller på alla uppgivna föräldrar som inte orkar...been there!

Idag åkte vi iaf som planerat norrut, solen sken på gnistrande snö. Är inte alls lika mycket i stan eller ute hos henne. Vackert som ett vykort är det och så skönt att komma iväg hemifrån.
Ni som har körkort, vet ni vilken frihet ni har?

Första stopp i Månkis för jag ville köpa senap, ni vet väl att på Månkarbogrillen finns hemgjord senap som är så god. Ingen jul i det här huset utan den. Erna blev så nyfiken så hon köpte också 3 burkar. Skulle väl ge någon i julklapp också.

Sen upp till Tierp och Kretsloppet. Dom hade väldigt mycket fint inne där nu, flera köksskänkar som var hur fräscha som helst. En kanonfin blå skinnsoffa blev vi båda två kära i, men ingen hade plats för den.
Upp på krafsavdelningen som jag brukar säga och där hittade jag

2 lika oljeflaskor i keramik för 10kr st, den ena fick flytta till Elle. En rund julbricka 5kr, en julig planteringsskål för 10kr, en tomtesäckskruka lika den jag har för 10kr, 1 julburk som ska hysa en julklapp 5kr, en Orreforsljusstake i form av en blomma för 5kr, ja ni läste rätt. Ett litet rekangulärt pressglasfat för 2kr och 2 böcker, en om våra svenska högtider och varför vi firar dom som C fick och en bok om hur och vad man kan äta till Finncrisp. Böcker där kostar 5kr st. Allt för 67kr.

Man blir hungrig av att shoppa på loppis, trots att vi tog en fikapaus där, dom bjuder på kaffe och kaka. Så vi for till Bennys och köpte korv och mos, hemgjort höll jag på skriva men riktigt iaf, gjort på kokt potatis, smör och mjölk. Dom hade ett julerbjudande med 2 korvar o mos för 29kr.

Sen åkte vi till Lidl, jag skulle köpa några julklappar där men passade på att handla köttbullar, Enebackens frysta, mozarella, fryst ananas, feta & spenatkuddar i smördeg och lite frukt och grönt med.

Hittade även det här för 15kr, smaker i små provrör i lagom strl. Blir bra till jul, låg vid veckans erbjudande. Där låg också 15-pack med knorrbuljong för 14kr, visst är väl det billigt?
Ja sen hade våra 5 timmar gått och det var dags att åka hem. Vi åkte i en fantastisk solnedgång med knallorange himmel och i skymningen njöt vi av alla fina dekorationer som lyste runt husen. En del går verkligen "all in"

Väl hemma så tog L över bilen och åkte och hämtade C på jobbet ite på landet. Erna åkte hem och jag plockade med varorna

Planterade och dekorerade hyacinterna. Ska fota dom som dom blev i morgon.
Varken C eller jag orkade laga mat så hon bjöd på pizza, köpte en familjepizza som räcker till lunch i morgon med.
Hon for på kören och L körde in E på ett styrelsemöte i handikappförbundet, väntade på henne i stan så kvällen var min. Gonade ner mig i soffan och såg 2 avsnitt av Aidensfield på Tv4 guld. Älskar den serien, musiken mest, mycket Hollies och Hermans Hermits, men också kläderna och bilarna, rena nostalgitrippen. Sen hela storyn med bypolisen i centrum. Går 2 avsnitt varje dag mellan 15-17 med repris på kvällen mellan 20-22.

Nu börjar det väl bli sovdags. Nattinatt!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards