Mina ord och tankar

Alla inlägg den 9 december 2015

Av Neta - 9 december 2015 00:04

Synonymer till ordet duven som jag gärna skrivit med 2 v, för så säger vi det här är dåsig, slö, olustig, kraftlös, matt, slapp, slak, hängig, däven;  slokande, vissen; avslagen, fadd, nattstånden

Jag förstår inte riktigt sista ordet bara? Synonymer till det ordet är duven, fadd, avslagen; gammalmodig, förlegad Är det så ungarna menar när dom säger att jag är från Hedenhös tid?   


Christine har ju varit förkyld och är inte riktigt pigg än heller, här har det inte brutit ut än. Och i morgon ska jag kryssa.... inte det minsta sugen just nu om jag ska vara ärlig men å andra sidan är det då det brukar bli kul. Man har ju noll förväntningar.

Ser iaf fram mot att få sitta ner och bli lite serverad och så, ett iskallt glas vitt och se båten juldekorerad. Det brukar vara fantastiskt fint.

Vi har inte varit på Cinderella sen i januari på dabsbandsveckan om jag minns rätt och inte kryssat med övernattning sen maj och då var det Birka på Micke Ahlgrens. Vi brukar ju åka ofta annars.

C har åkt en massa emellan och vi har ju åkt dagsresor. Ja men det kanske ska bli kul iaf då   


Var in till stan med C en snabbis idag, hon skulle hämta sina glasögon. Kollade på Gränby om det fanns nån butik som sålde Humle, blev ju sugen på mitt mjöd när jag skrev om det igår men jag får nog ge upp det. Finns på nätet men det minsta man kan köpa är 100 g och jag ska ha 5, = ca en ½ dl. Frakten är lika dyr som en påse och 100 g kan jag omöjligt göra av med så länge den funkar.

Synd för det är ju lite kul att göra också.


Nu ska jag göra lite måsten på datorn och sen krypa ner, packar i morgon vi behöver ju inte åka förrän vid 14, då ska vi fixa åksjukeatteraljer till C med för det ska blåsa. Kör ombord iaf så det är ju skönt och man kan lämna ytterkläderna i bilen.

So long!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards