Mina ord och tankar

Alla inlägg den 31 december 2015

Av Neta - 31 december 2015 02:44

Men det var det bara jag som kom ihåg som vanligt. Sa jag nåt? Nä det gjorde hon inte! Det är ju ingen sak han prioriterar.

E och jag har förberett lite för i morgon. Lär bara vara hon och jag som firar iaf. L lär tillbringa dagen på sängen. Något är fel med honom helt klart men han vill inte åka till nån doktor. Å jag skiter faktiskt i honom. Han är ju en vuxen människa. C försökte resonera med honom om det idag men hon gav också upp.
Hon ska till Marcus på fest i morgon och tar sig hem med buss. Hur det nu är på nyårsnatten. Jag frågade om det inte gick att sova kvar men hon var osäker på det eftersom dom ska vara i hans mammas hus. Turid, Ernas dotter ska också dit.

Har precis kokat ny lag till kräftorna och slängde i ett kg räkor också. Har lite jätteräkor som ska grillas med vitlök med, och 1/2 kg rökta. Kommer säkert att bli massor kvar till pizzan på nyårsdagen.
Har inte hittat papaya och drakfrukt till dessertfatet men har melon, mango, ananas, physallis, carambole, färska fikon, hallon o blåbär, kiwi,och både gröna och blå druvor så det lär räcka några dar. Ost finns och vi ska göra röror och krustader i morgon. Sen ska vi mysa framför Tvn, ska ju bli en timmes dokumentär om Ole-Ivars, ett dansband från Norge efter Grevinnan. Sen Skavlans nyårsspecial före nyårsklockorna. Hoppas det innebär dom roligaste gäster han haft.

Ser att folk sammanfattar 2015 i sina bloggar men året har ju inte varit bra varken privat eller med tanke på hur det varit i världen så jag lämnar det gärna bakom mig och ser framåt i stället. Nyårslöften har jag aldrig gett. Det blir som det blir helt enkelt. Det man kan påverka görs det så med, sen får öde och karma sköta resten.

Ringer väl mamma, dom ska också vara hemma. Firar som vi med skaldjur bara.
Jag hittade ett rosa bubbel som bara var 7%, passar oss bra det. Sen har jag köpt persikobubbel och cider bara. Har väl nåt riktigt också om det skulle knipa men gillar ju inte skumpa egentligen. Godast med cider ju.

Det har skjutits raketer och smällare ikväll med. Skruttan reagerar inte nämnvärt som tur är och Kiwi märker vi inget heller på. Postlådesprängarnas identitet är väl inte röjd men både bil och kroppsform och klädsel lades ut i bytråden. Dumma är dom om dom fortsätter. Många som polisanmält med. Alla postlådor efter Harbovägen är också sprängda och dom har även varit i Örke. Tragiskt att dom är så gamla så iaf en är 18. Trodde man hade fått lite vett då.

Gott slut på er!



Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards