Mina ord och tankar

Alla inlägg den 24 december 2015

Av Neta - 24 december 2015 01:33

Jag tror att vi är klara, precis slagit in dom sista klapparna. Frukostgröten är kokt, spjällen klara, rödbetssalladen gjorde Elle och hon har också bakat lite medans L och jag var in o köpte det sista.
Vi höll på glömma den lilla julpåsen till tidningsbudet, fick ut den 5 min innan hen kom. Komockså på att vi glömt lägga ut tomten på altantrappen.
Har tagit i lite mkt idag och har ont nu, ni får hålla en tumme för att det går över.

Igår hade vi lite uppesittarkväll med Mi o Ma. Mi hade städat på dan så dom kunde ta en ledig kväll. Mycket trevligt, kan nog bli ännu en tradition med dom. Dom får hem alla barn o barnbarn i år. Full rulle lär det bli där.

Tack vare att dom kom så fixade vi skinkan redan igår och provsmakade den med lite waldorfröra Elle hade gjort. Hon hade även gjort lite smördegskrustader med 2 olika fyllningar. Så himla gott. Laxen gravades med så nu är det bara börja frossa. Ikväll kollade vi sista timmen på Krone'r och käkade lite ost och kallrökta charkuterier. Julefriden är här så nu kan vi sova ut i morgon och sen ta det lugnt.

Hoppas ni alla får en sån jul ni vill ha!

En bild från sjön ikväll, lånad av Sara.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards