Mina ord och tankar

Alla inlägg den 15 december 2015

Av Neta - 15 december 2015 00:17

 

Klädd och fin, tidigare än vanligt. Christine fixade det idag. Hon tog upp jullådorna också så jag kan fixa lite med det i morgon. Ska inte träffa Erna i morgon heller. Vi bestämde i torsdags att vi ska ses i mellandagarna ist. Så kan jag få komma ut på rean. Det är mkt ändå nu.


Vi blir hemma själva som vanligt på julafton, sen kommer väl mamma och R och sonen med familj hit nån av dom andra dagarna, förhoppningsvis samma dag så kan vi ha lite jul med dom då.

Messade med Mi ikväll och vi ska försöka ses nåt. Dom ska bort nu i helgen men sen hade väl inte dom så mkt heller. Bosse o Annika har jag inte pratat med men dom brukar dra till västkusten eller så har dom huset fullt. Har varit på väg och ringa både dom och dom andra vi brukar ses med i flera dar men vete 17 var dagarna tar vägen. När jag kommer på det är kl oftast för mkt för att ringa. Tur man kan messa så folk kan läsa på morgonen. Det kom jag iaf till skott med ikväll.


Börjat skriva lite vad jag ska handla, tyckte inte det var så mkt men det tickar på.  Är en sån månad när det går mkt basvaror med så ska gå igenom hyllorna i morgon o kolla ströbröd, mjöl, florsocker o sånt som man "alltid har" Kom precis på att honungen är på upphällningen också.

Sen må man ju kolla kaffe och andra livsviktiga saker.

Vi ska även städa sprithyllan   låter nåt det va? Men tror det står glöggskvättar där som inte är så goda längre och vissa likörer med grädde i har väl också "bäst före" vi är ju dåliga på att dricka vi.


 

Tog iaf lite glögg ikväll, C hade gjort nya polkagriskakor med. Älskar mina glöggmuggar och lilla kannan från Ica. Har andra med som väl är lite tjusigare men dom där är godast att dricka ur. Tyvärr säljs dom inte längre, tro jag fick dom av Elle för några år sedan. Skulle vilja ha fler muggar. Kanske kan kolla på Tradera. Ljust kombon grått och rött är så fint och förutom det gillar jag ju nästomtar.


 

Måste visa er det här smarta jag köpte på mässan, antingen häller man knäcksmeten direkt i och slår in dem sen eller också sätter man formar i hålen. Dom hålls ju på plats. Köpte deras formar i silikon och dom från Ittala outlet funkade också. Sen kan man så klart ha pappersformar med.

Dom har mkt andra smarta formar med om man vill göra egna godishallon eller bara släta pluppar, sen har dom mandlemusselformar så här men det får bli nästa års investering.

På mässan hade dom 2 för 150 kr, annars kostar det 99 kr styck både hos Smarta sakers webshop eller deras egen hemsida. Köpte en till från SS och den kom på 2 dar och så har dom Klarna.

Ni som har bebisar kan ju kolla den smarta formen att frysa barnmat i, samma mängd som en burk blir det. www.pufz.se


Nuså är det nog dags att dra sig mot fjäderholmarna

Godnatt!   









Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards