Mina ord och tankar

Alla inlägg den 30 december 2015

Av Neta - 30 december 2015 10:16

Hon är en riktig virrhöna hon :-D åker buss in för att möta upp mig vid Gränby, men trots att bussen stannar där så " glömmer" hon att gå av för hon är så inbegripen i samtal med chauffören.
Nåja vi plockar upp henne vid Vaksala torg ist och blir skjutsade ner på stan.

Jag hade ett ärende ner till Clas Olsson och bredvid den där Myrra låg är det en butik som heter Svart. Vi blir nyfikna och går in och kikar, jag får syn på en hylla med smide och upptäcker alster från en smed i Alunda. Han gör sin konst med förebilder från stan bl.a en ljusstake som är Domkyrkan i "profil" och en som är Botan sedd från slottet med buskar och allt. Så häftigt men svindyrt. Blev jätteförtjust i en smidesblomma för ett ljus men 450kr är inte för min plånbok. Tycker ni ska gå in och titta på sakerna iaf.
Dom hade även jätteläckra puffar som var som en avsågad björkstam och mycket annat fint. Jag köpte en bukett vinröda julrosor i siden.

Sen var jag på jakt efter en blå löpare med lite silverglitter i. Men det fanns inte ens en blå utan glitter att uppbringa i hela stan, däremot en vit helglittrig på rea på Hemtex. Köpte den. Funderade på om jag skulle köpa blå textilfärg och trycka stjärnor på den för att få en matchning till den stora duken men beslöt att avvakta. Den har lite struktur så det kan vara svårt att få det bra.

Det var kul att se nya Åhle'ns, men lite rörigt därinne tyckte jag. Svårt att hitta med.

Vi gick och käkade lunch på China I Folkets hus, va urlänge sen jag var där. Mycket fräschare och trevligare än det i den andra hörnan. Bra service och maten var god Erna åt buff'e men jag tog 4 små rätter. Vi går ju mest till Kungsängsgatan annars men det här var smidigare med rullen.

Sen upp till stan igen, in på Guldfynd där dom sålde julkannan jag spanat på för 40kr nu. Kunde ju inte låta bli det. Upp på Lundeq och kollade om dom hade kvar några böcker av Gunilla Lindberg men det hade dom tyvärr inte. Vi får leta på antikvariat och loppisar. Skulle också önska att man gav ut hennes kåserier från tidningen i bokform. Där har vi ju verkligen Uppsalahistoria.

Fick äntligen också se de fina juldekorationerna med egna ögon



Här kärleksträdet på torget.

5 timmar går fort när man har kul. Men jag var helnöjd med dagen.
Vi åkte sen och handlade till nyår innan vi åkte hem. Skönt att ha det gjort.
Blev en lugn kväll med middag framför TVn.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards