Mina ord och tankar

Alla inlägg den 29 december 2015

Av Neta - 29 december 2015 01:46

Egentligen orkar jag inte bry mig längre fast en del av mig är skitförbannad. 2 ggr på en timme fick vi först en riktig stor fyrverkeripjäs sen en mindre smällare i postlådan. Den stora tjock som en bakpulverburk och ca 30 cm lång gjorde ett stort hål i botten.
Det var inte bara vi som råkade ut, på ett annat ställe hade dom inte tagit in reklamen och ev fanns post i lådan också. Deras såg ut som en förvriden tarm efteråt, hade smält ner totalt av elden. Hon som förra året fick sin handmålade förstörd verkar dock ha klarat sig. Det är jullov och snorungarna har inget att göra.
En karl i byn skrev i vår bytråd att man inte skulle gnälla på ungar som sköt fyrverkerier, det här har pågått några dagar i byn, dom har även kastat mot fönster och fasader, han menade att vi skulle tiga ihjäl det så skulle dom ledsna. Så har ungar alltid gjort och kommer alltid att göra.
I helvete heller! Ja ursäkta svordomen. Jag tänker aldrig tolerera att jag får min egendom förstörd och vandaliserad. Tiger jag ihjäl det då accepterar jag ju det!
Det som är näst mest tragiskt i detta är ju att polisen inte har tid och resurser för att ens ta upp anmälan.
Det mest tragiska är ju dessa patetiska föräldrar som inte klarar av att lära sitt barn att man inte beter sig så här. Köper väl ut grejerna till ungen, öppnar en öl och skiter i vad ungen gör tills nån kommer på honom och släpar hem honom i håret, då blir det ett jäkla liv. Mot den som gör så med avkomman. Tragiskt är vad det är!

Varför gör eller gjorde inte mina barn så här? Jo för hur dålig morsa dom än anser att man är ibland så har jag fått i dom lite vett iaf. Begreppsbildning är ett finare ord för det när man gör det med andras ungar.
Inte för att J var nån ängel, han stoppade matrester i blomkrukorna på hemkunskapen mm men jag tog tag i det direkt och gav läraren mandat att göra detsamma! En självklarhet!

Vad händer nästa gång? Ska skaffa fler brandsläckare. Och nu skiter jag i att L inte vill ha en plåtlåda, köper en i morgon och får väl be sonen sätta upp den om inte han gör det. Men den gamla håliga får va kvar över helgerna så länge snorungarna är lediga.

I morgon är det Ernadag :-), äntligen ska jag få komma ner på stan! Det är rätt kallt, minus 10 nu inatt och ska vara minus i morgon med. Men vi är väl mest i affärerna. Handlar väl efter det sen, både E o L ska med in men dom dumpar vi på Gränby.

Ska försöka hitta en midnattsblå löpare med silver i. Har en sån stor duk och vill ha så det matchar på soffbordet i nyår.

Nu ska jag dock avveckla dagen å här mittinatta!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards