Mina ord och tankar

Alla inlägg den 11 december 2015

Av Neta - 11 december 2015 14:52

Var inte det minsta sugen på morgonen heller. Packade men funderade på allvar att skicka iväg dom andra och vara hemma själv, men det sprack på att jag isf hade missat även gårdagskvällen. Vi skulle ju åka dit direkt och dom bara släppa av mig.

Så vi åkte och det är jag glad för idag. Efter lite övertalning, för vi var rätt tidiga, åkte vi in i centrala Sthlm och kollade lite juldekorationer. Gågatorna var otroligt fint smyckade och dom här älg och renfamiljerna som står på ett par ställen är ju läckra. Däremot såg jag inga träddekorationer annat än ljusslingor som är nog så vackert så klart men inte ens träden utanför Dramaten som brukar vara så fina var dekorerade. Fint i Berzeli park däremot och på Sergels torg var det uppsstt som ett cirkustak av slingor över plattan och på gatan utanför Åhle'ns var det jättefina dekorationer, lika utanför Sheraton. Stureplan och dess omgivning var nog lite extra blingat också.

Ja sen tog vi oss till båten där vi med handikappskylt fick åka på först, blev ju ingen väntan vid hissen på det viset och rampen var redan på plats så vi var faktiskt i hytterna redan kvart i, då brukar vi knappt fått nån hiss ens annars för ni vet väl att en rullstol i en hisskö kan man bara ignorera.

Jag bodde med Stina och vi bytte om lite snabbt, då upptäckte jag att tightsen jag hämtat ut samma morgon var sönder. Ett rejält hål i grenen, tur att jag hade fler par med mig.

Vi gick ner till cafe't vi hade precis satt oss i ner för att bestämma oss för vad vi skulle äta. Då kom en bekant person, det visade sig vara Zpidermorsan, ja eller Ulrika som hon heter, eller rättare sagt det var bara halva hon som kom, den andra halvan var mystiskt försvunnen. Vi åt tillsammans, kul o ses då det var ett tag sen.
Jag åt den stora räkmackan ist för räksalladen jag alltid brukar ta och attans va mätt jag blev, vinet var som vanligt iskallt och urgott.

Sen gick vi ett tag i taxfree men handlade inget. Gick upp till hytten igen och vilade en stund. Gick ner till dansen började då hade L som varit nere före oss redan tagit ett bord på den lugna sidan och där satt Zpider också. Vi träffade fler bekanta och Cs kompis Anna dök också upp.

Tog en varm kaffe med sprit i, tror det var en Spanish. C skojade och sa att " kolla mamma tomten är ombord" stog en karl med tomteskägg i baren. Döm om min förvåning när tomten sen kom fram och hälsade och det visade sig vara en bekant som alltid åkte på Sannex förr, han hälsade från sin fru. En dansare men som jag inte alls såg på golvet den här kryssningen. Skymtade honom sen när vi åt frukost dan efter men det var allt vi såg av honom.

Kvällen blev kul med en kul eftersittning. Tog först en macka med L och E i baren medans C stod och pratade med en av musikerna. L och E gick sen upp o lade sig medans C o jag gick till resten av gänget. Pratade lite med en kille som varit vid vårt bord en del och tror han försökte köpa in sig som blivande svärson. Dom är söta pojkarna när dom får lite i sig. ;-D tror dock inte att jag kan påverka det där......

Vi kom i säng kvart i fem! Tiden går fort då man har kul! Jag vaknade sen på morgonsidan av att det kändes som jag låg i en tvättmaskin, rullade på rätt bra då. Vände på mig och somnade om. Vaknade strax före C. Tog en frukostbanan och började göra mig i ordning. Ner och åt frunch i cafe't, ville ha nåt varmt så tog en pizzaslice. Lite mastigt dock. Sen upp till dansen igen och satt där till den var slut och kollade även på julshowen. Va en kille där som sjöng " O helga natt" så håret reste sig på armarna.
Under dansen så filmade jag en låt då Classe sjöng, tog en stund innan han upptäckte det och i slutet av låten tar han upp en skiva och slänger den till oss. Hans och Åsas (frun) skiva med andliga låtar. Så fin tack för den.

Tackade och sa hej till alla, sen var det bara upp och packa och för mig att svida om för kvällen. Kom ut till en tom hisshall, E och L kom med en halvfull hiss men C och jag väntade på nästa. Vi stod vid den innersta hissen men drog oss mot mitten. Nu hade det kommit ett gäng pensionärer och när nästa hiss kom tog ett par och några till den mitt framför oss. Händer alltid på den båten, jag sa till på skarpen men det ignorerade dom. Han säga några väl valda ord till innan hissen åkte och dom måste ju ha hört mig. Men inte gick dom ur inte. En karl till som stod där sa också till men sa samtidigt till mig att jag skulle få nästa, ja fattas bara annat.
Väl nere på bildäck stod sen dom som snott hissen o jädrans va dom fick bråttom till sin bil. :-D

Somnade som en klubbad oxe i bilen och vaknade i Knivsta. Vi var tidiga så åkte till Lidl där L sprang in och köpte lite apelsiner sen ner till Saluhallen där Erna mötte upp mig.

Kom in och fick höra att hissen strulat och vi skulle ju vara på plan 3. 2 st åkte dock upp utan problem före oss men vad händer, jo den stannar förstås. Stod säkert däri i 10 min innan vi kunde gå ur men då med lyfthjälp bara på första våningen. Till slut fick vi åka upp i kökshissen.

Elin hade hållt två kanonplatser på en gavel som " plåster på såren" så vi satt med utsikt över hela scenen. Vi fick dock veta att maten var en trappa ner, så Erna fick hämta åt oss båda. Lite dåligt tycker jag, jag hade ju ingen aning om vad som fanns. Hade ju varit kul att få välja själv. Fick iaf en saffranssill som jag bara måste försöka göra, så himla god med apelsin i med, lite krämig.
Underhållningen var nog mer åt After ski än jul. Dom skulle sen vidare till Sälen för jobb hela säsongen men Wallmans levererar ju alltid! Så bra och mycket spring och sång nere bland borden med. Hög volym så klart men det får man ju räkna med.

Träffade min bästa barndomskompis, ett år yngre än mig. Hon är senildement och var där med sina assistenter. Så himla sorgligt att se. Så mycket kul som vi har haft och har följt varann genom livet. Hon var faktiskt med på förlossningen då J föddes med.
Såg även att det tagit hårt på hennes man. Känns så himla orättvist. Tog bort lite av den fina stämningen men var glad åt att hon kände igen mig efter en stund iaf, rolig är hon iaf fortfarande.

Kl 22 var det slut och då var jag rätt mör. Hissen fungerade på nervägen och L stod och väntade med bilen utanför. Kul att se alla fina juldekorationer som lyser så fint i Uppsala också.
Hem o kollade lite på slutet av Nobel men gick och lade mig rätt snart. Hade dock svårt att somna först. Men sov sen länge idag, hade ju lite sömn att ta igen.

Nu sitter jag och väntar på E, hon ska komma hem en stund, C började jobba med A kl 8 i morse och börjar på boendet vid 15, jobbar sen till 21 så hon lär ju vara slut som artist då hon kommer hem. L har hämtat henne och kört henne till nästa jobb nu precis.

Nu kom hon precis så nu ska jag ägna mig åt henne.





Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards