Mina ord och tankar

Alla inlägg den 5 december 2015

Av Neta - 5 december 2015 23:59

Så har sista programmet sänts, ja det blir en julspecial med men sen är det oåterkalleligt slut. Det bästa som visats på TV tycker jag. Jag brukar ju undvika att följa långkörare, är ingen TV-människa men den här har jag inte bara följt jag har de tre första säsongerna på Dvd med. Resten ska införskaffas, tänkte bara vänta till tomten varit här   


Ikväll sändes ju också filmen "Mig äger ingen" efter Åsa Lindeborgs bok. Har boken och läst den, hoppas kunna se filmen med så småningom. Fått bra kritik!


Har däremot inte sett alla avsnitt av "Så mycket bättre" ska se kvällens program i morgon dock, duetterna brukar vara bra. Har lite svårt för Kleerup så såg inte hans och inte de unga rapparnas heller.


Såg slutet på Idolprogrammet igår och sett de senaste utröstningarna det räcker bra! Hade hoppats att det skulle gå i graven nu när dom slutar i juryn. Men det verkar inte så.

Inte många Bondeprogram kvar heller nu, inte sett allt där heller men de flesta iaf. Tycker han från Hassela är en skön typ och Hugosson har jag sett in action på tävlingar.


Ja året går mot sitt slut och det är väl bara "På spåret" som håller på över helgerna, det tycker jag är kul, kan iaf som regel Sverigeresorna.   


Såg första programmet av "Vägens hjältar" på femman förra torsdan, missade det tyvärr i torsdags det tyckte jag var kul och intressant. Man har ju sett dom där vägassistansbilarna i 08 men inte riktigt förstått vad dom gör. Det är som programmen om sjöräddning som gick för några år sen, är man inte båtmänniska så har man inte förstått hur viktiga dom är förrän man såg programmen. Tycker han den unga killen där var så himla bra på att berätta vad dom gjorde och varför också.


Sov länge idag med, blir ju inte ljust så kroppen förstår inte att det är morgon. (den förstår inte att det är natt och sovtid nu heller)

C skulle baka lite glutenfritt så frågade henne om hon kunde göra polkagriskakor med och det kunde hon och så gjorde hon ett fröknäcke också den lilla ängeln. Men städa borden hon fått order om var det värre med.   

Polkagriskakorna hade vi inte gjort innan men tyckte dom kändes lite juliga då jag läste recepten, kul att prova något nytt och goda blev dom. Lätta och snabba att göra med.

Kruxet är ju att hitta polkagrisar som inte är stänger för dom här mjöliga oäkta vill man ju inte ha. Men vi köpte sånna smala böjda stänger man ska ha i granen, så 3 sånna var ½ dl.   Tror inte dom här räcker till jul heller så blir nog en sats till.


I morgon skulle min mormor fyllt år, 6 dec var kalasdag när man var liten, först mammas och min namnsdag den 4e och så mormor. Vet att jag gjorde kryss på adventskalendern, en viktig dag för en liten tös.


Det tickar på, nästa helg är det lucia. På lörd julkonsert och luciatåg i kyrkan. Gillar dom här decembertraditionerna.

På onsd aka vi kryssa, ska bli kul och få höra CL det var ett tag sen. Dom är här på Fyris ikväll men vem vill ut i den här blåsten. Hade en tanke om Gävle och titta på årets julbock i morgon innan dom eldar upp den men vädret lockar inte. Hoppar adventsfrukost i församlingshemmet också, L får åka med E.


Nu så ska jag försöka få ner min kropp i sängen! Kanske vaknar jag före 10 i morgon då.   

Sov gott!   







Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards