Mina ord och tankar

Alla inlägg den 19 december 2015

Av Neta - 19 december 2015 11:38

Låt bli det isf. Det blir jul ändå. Men visst är det vissa saker man vill fixa till ändå, ha det som man brukar. Så är det här också men inte håller jag på nu som när ungarna var små.
Vi firar en ganska avslappnad jul.

Igår gick vi upp hyfsat tidigt för att vara i det här huset. Elle, Leffe och jag åkte in till stan och hängde på låset då ÖB öppnade. Så himla mycket folk ändå, märktes att många fick pengar igår. Handlade lite lampolja, det går mkt sånt här nu. Fattades torkad persilja så det köpte jag, diskmaskinstabletter, torky, lite godis och några julklappar. ÖB är bra, där spar man några ören.

Sen till Nelins och köpte på oss lite i matväg. Finns vissa grejer jag inte köper nån annanstans än där. Det är inte alltid priset som avgör.
Man blir hungrig av att handla så vi åkte faktiskt till GC sen, men gick bara in och åt och på systemet. Åt en jultallrik som nog var den äckligaste i den vägen jag ätit. Inget varmt, inte ens köttbullarna, ingen potatis och inte ens en brödbit till. Skinkan var rökt. Nä den glömmer vi.
In och handlade lite alkoholfritt på systemet, en lagrad must för att jag blev nyfiken på den, Rappport kommer, persikoskumpa till nyår sen letade jag efter Hallon & lakritsglögg jag sett i nån reklam. Älskar ju den kombon. Fanns ingen.

Skulle ha lite småsaker och en julklapp på Citygross och se där hittade jag glöggen. Visade sig vara en riktig höjdare sen med. Den är alltså alkoholfri men det är nästan bara en fördel.
Vad dom också har på CG i Gränby är en kundvagn som passar på min rullstol utan att man har handtaget i magen. Så skönt att slippa hålla i den.
Nu var det så att bilen var full men jag ville handla klart igår med allt utom färskvarorna, hade en gedigen lista till Willys med. Så L åkte hem och lastade ur medans E och jag väntade på fiket. Hon går fram och handlar och killen i kassan där bar ut brickan till bordet, vilken otrolig service! Han frågade till och med om han skulle hämta kaffet åt oss. Nu behövde han ju inte det men ändå.

Ja sen var det bara handla klart på W och åka hem. Var in en snabbis på MM med och skulle ha några korgar till skafferiet. C hade en paj klar då vi kom hem och när jag satt mig ner kände jag hur trött jag var. Lyckades iaf hålla mig vaken över galan. Somnade som en stock före kl 23! När hände det sist? När jag ammade tror jag. Vaknade dock vid 03 och var vaken ett par timmar innan jag kunde sova igen.

Idag ska vi pyssla med både ditt och datt. Göra lite marknadsgodis och plocka upp julpynt.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards