Mina ord och tankar

Alla inlägg den 17 december 2015

Av Neta - 17 december 2015 01:50

Är ju lite beroende av hjälp när det ska fixas här hemma och det är inte alls säkert att dom andra tycker som jag.

Vi frostade av stora frysarna för några dar sen och idag bråkade jag mig till städning av kyl och lilla frysen ovan den. Tar mkt energi att behöva göra det, så onödigt kan jag tycka. Så skönt att det är gjort och att man fått slänga allt som datumet gick ut på 2013 m.m Vissa saker köper man för man gör en viss grej, så är inte det gott och så står där nåt som aldrig används.

Elle kom en sväng och vi testade en sallad med grönkål vi såg på tv i lördags i Lasse Kronérs program till maten. Så satans god.

Sen började hon plocka ut en av hyllorna i skafferiet så då blev det städat iaf halva det skåpet, ska rensa dom 2 nedersta hyllorna när C kan hjälpa till.

Jag tog ut kryddlådan och började fylla på burkar och sortera där med, upptäcker att jag har hur mkt svartpeppar som helst. Å jag vet hur det går till, man är på en marknad så är det kanske 3 för en billig summa, eller som på TGR 2 påskryddor för 30. Tar det jag behöver o vet jag inget mer som saknas tar man ju det som man använder mest och här är det sv.peppar Det är väl så det gått till man måste ju utnyttja erbjudandet   


I morgon är det dags för B-vitaminsprutan igen, skönt så kanske man är lite piggare över jul. Pratade med sonen o mamma idag och vi bestämde att dom ska komma hit på frunch på juldagen. Vi brukar för det mesta ses på annandagen men tror sonen hade annat i år då och han jobbade bara till 9 på juldagen. Över julottorna.


Har en undran över dom där terrorhoten med, kommer det smälla i julhandeln? Måste in i helgen och iaf börja handla maten, läste en notis om att det var höjd beredskap både inom försvaret ( Vilket försvar?   ) och polisen från fredag. Gillar inte det här!


Nu är väl storstäderna mer attraktiva som måltavlor men det är också väldigt sårbart i ett köpcentrum t.ex Tänker iaf inte åka till Ikea eller GC.


Nej nu skriker kudden, må ju upp vid 8 i morgon men kan åka hem och sova igen sen om det krisar med sömnen, men nu är jag iaf trött.


  





Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards