Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 20 april 2023

Sommar igen

Av Neta - 20 april 2023 23:12

Iaf kändes det så idag. Så himla skönt. När Mr X åkt så fixade jag lite, lyssnade klart på en bok och åkte sen ner till graven för att vattna pensé och påsklilja.

Man kan ju inte tro att den här stått ute under snö i nästan en vecka, och att det varit -11 gr. Den är ju lite ynklig i själva plantan men dom kommer nog igång lite mer nu i värmen. Tog bort rosorna och vattnade påskliljan med, den stod ju med hela krukan i snö.


Blommar så fint nu. Snart kan vi nog gräva ner lådan med vattenresorvaren i. Kanske rent av torka av stenen lite med.

Åkte in i pergolan på hemvägen. Vi har fått både bordbänk i solen, ett extra bord under taket, grill och papperskorg där. Va så skönt att sitta där på scootern, Sonja kom med sopor hon gick upp med, kom dit sen, alla som gick upp i backen stannar ju och pratar lite och 2 grannar från den här gården kom sen med. Kul om vi kan få igång sittningarna där igen. Kommer ju fattas två, Elle och Linnea. Ja Märta med. Så blir tre då.

När nästa veckas köldknäpp är över kanske vi kan prova grillen med nåt enkelt, nån karl får väl komma och grilla.

Hade tänkt göra soppa idag men i den här värmen är det ju inte så lämpligt. Fick bli korv o makaroner.


Nu ikväll gjorde jag en varm macka i Af med svampstuvning och mozzarella. Blir så fin färg på dom den här är körd på 180 i 6 min.


Den här säsongen har ju börjat med, nu väntar jag på att Nektarinerna ska komma ner i pris lite.

Sett dom första myggorna idag med. Har iaf ett myggbett på foten. Sen leker flera citronfjärilar med varann på baksidan, får för mig att en av dom är E. Den flyger mellan våra uteplatser, sätter sig på hennes gullviva, håller sig som runt mig.

Verkar inte varit nån bra kvalité på vårlökarna jag satt, inte en scilla kom på baksidan, och väldigt få krokus och porslinshyacinter. Pärlhyacinter kommer några stycken. Lite kommer väl på framsidan dock, iaf sett en scilla. Men folk går ju på baksidan, några kommer den vägen när dom ska hit så det är ju några växter som blir nertrampade. Gillar inte att dom går där alls. Ingången är ju på framsidan. Det får vara måtta på lathet.

Nu är jag trött. Gick upp 9 i morse och sov dåligt, blir så varmt på morgonsidan. Dags att byta till sommartäcket tror jag. Ska avsluta dan nu.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Lördag 18 maj 23:08

Igår på dan ringde min kompis från grannbyn och funderade vad jag skulle göra i helgen. Jag hade försökt bjuda på spontanmiddag tidigare i veckan eftersom hon fyllde förra helgen men då var son och sonhustru där. Jag har svårt att ta mig in i henne...

Av Neta - Fredag 17 maj 04:42


Kl är 4 på morgonen. Jag vaknade av nånting och kan inte somna om. Undrar över himlen, den är kritvit som om det vore molnigt. Kan det var så att det kommer en mellandag? Tyckte jag bara såg solar på vädret. Annars är det skönt nu, jag älskar ju si...

Av Neta - Torsdag 16 maj 20:17

Kan ju varna för han som står och säljer vid svandammen i Uppsala. Jag tänkte swisha de 35kr jag handlat för men blev ombedd att betala med kort. Det är draget 80kr såg jag idag från Bärprinsen (utan prickar). Min kompis köpte jordgubbar för...

Av Neta - Onsdag 15 maj 22:46

Då tog jag min B-vitaminspruta idag och jag känner redan kl 22 att jag är piggare. Det där med B-vitaminbrist är ju en hel vetenskap. Tar ju dom eftersom jag är överviktsopererad, GBP en op som inte hjälpte mig ett dugg. Gick ner mer under året jag...

Av Neta - Tisdag 14 maj 22:47

Rätt nere nu. Är väl den stora vårdeppen. Ska det vara så omöjligt att bara få må bra, vara glad och slippa fundera över saker som blir typ *konstiga* Kanske är jag något bättre i fötterna, vi får väl se, men jag törs inte ta ut nåt i förskott. F...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards