Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2023

Blev lite besviken

Av Neta - 24 oktober 2023 00:41

Leffe kom inte idag för han skulle inte på mötet i morgon. Så nu får jag datorn på fred ist för då ska han på Fyris. En av tjejerna han dansar med skulle dit och ville att han skulle komma. Vi pratade lite om att jag kunde åka med om det inte blir nån symässa. Cs chef har nämligen klantat till det med hennes lön. Kanske att vi kan komma iväg på mässan, vi får se. Vi går nämligen in gratis båda två så det blir bara soppanoch parkering.
Men annars är det P-H som spelar på fred, gillar den anda dom har som band. Pelleandan Haha! Så då kanske jag åker med.

I morgon är det städ. Skulle fixa inför den och samtidigt flytta runt lite i skåpen, funkar inte med backarna högst upp i skafferiet. Blir för tungt när dom ska upp. Så nu ska jag ställa upp lite formar och sånt jag använder sällan dit, flytta tallrikar dit dom varit ovanför diskbänken och ha backarna i vitrinskåpet. Tror det ska gå.

Gjorde en makaron och köttfärsgryta alltiett idag.



Blev nästan löjligt gott. Har nog minst en portion till också. Gjorde som en köttfärssåsröra Haha! Men fräste med idealmakaroner och lät det sen puttra i en brk tomater och lika mkt vatten i makaronernas koktid. Klämde i lite både tomatpuré och chilisås, lite kryddor och örter. Snabbmat i hemmaform. Rivna morötter till eftersom jag hade färdigt i kylen.

Skrev en liten grej på Danslogen på Fb idag. Lite om hur vi dansade och åkte som yngre. Fick över 300 likes. Berättade om hemvägsfikat och dans på parkeringen vid macken i Heby. Vad jag inte skrev var att hemvägsmackan alltid var en dubbel typ polarkaka med bredd kaviar och stekt ägg. Det hörde liksom till. Gjorde lika av ren nostalgi när jag bodde i Tierp och Leffe och jag åkte till Hedemora. Men det var på vintern så då åkte vi in vid Näsbysjön och satt kvar i bilen. Förr hade vi glatt dansat på snön.

Ofta om vi dansade i stan åkte vi hem till mig och åt Jansson på natten. Jag hade ju oftast barnvakt jag måste hem till. Ingen dans då dock, tror inte grannarna gillat det. Haha!
Vilken sorglös tid det var ändå. Va mkt vänner vi fått genom dansen och va kul man haft. Därför tycker jag det är kul att åka med ibland. Träffa gamla kompisar, de få som fortf är ute och banden som vi lärde känna efter så där femtionde gången vi kom ut på dom. Hände att vi hade med en Jansson till dom med. Uppskattat att kunna få nåt varmt i sig i bussen efter jobb. Mkt skitsnack med av besserwissrarna. Tyckte vi var löjliga men då fick dom väl tycka det då.





Här var det bara 111 likes. Nyss va det 323, helt galet.

Men nu ska jag plocka lite, sen gå i säng.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Måndag 29 april 01:01

Idag var det dags. Körsbärsblommans dag i Kungsträdgården. Blev till slut bara C och jag som åkte. Hon var i Sthlm igår också Haha! Hon hämtade mig mitt på dan. Kom några stänk på vägen ner men då vi parkerat var det uppehåll och tidvis sol. Blås...

Av Neta - Lördag 27 april 21:55


Har ni nån sån pryl som ni använder mycket och känner att ni inte kan vara utan? Jag tror iofs att vi alla har flera sånna. Jag har den här. Den är inte så stor, du kan riva saker direkt på tallriken med den. Min står ofta kvar på köksbordet....

Av Neta - Lördag 27 april 16:24

Både igår och idag har det småsnöat och inte varit mer än högst 5 gr. Inte varit så sugen på att gå ut. Skulle ju köpt potatisbullar för att prova det där i våffeljärnet men hittade 2 bakpotatisar som börjat bli lite skrynkliga. Rev en sån med en 1/2...

Av Neta - Fredag 26 april 00:43

Idag startade den med ett så smart recept. Du kör färdiga potatisbullar i våffeljärnet. Blir frasiga och platta som rårakor. Funderar på om jag ska göra sånna som fredagsmys i morgon. Kom på att jag har allt till en Skagen också. Räkor, dill, rödlök,...

Av Neta - Onsdag 24 april 23:58


2 små barn mördade och en politisk attack där människor skadats svårt. Jag minns när det nästan blev tidningsrubriker om nån slagits med nåt annat än knytnävarna. Jag har väl också blivit extra känslig mot sånt här efter att vi mist Elle. Önskar ja...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards