Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2023

Haft en helt ok dag

Av Neta - 26 oktober 2023 00:03

Sov först i 5 timmar, tror inte jag hostade en enda gång. Vaknade vid 6 och var vaken ett par timmar. Kröp ner igen men somnade aldrig om riktigt. Vid 10 började telefonen ringa fick nästan inte i mig nån frukost. Åt iofs bara en delikatessbrödskiva m ost och en halv kopp te följd av en halv kopp kaffe. Skulle ju äta lunch bara tre timmar senare. Det ringde från halva Sverige, och så mamma förstås. På facebook och X kom massor av hälsningar. Kan hända att jag hintat lite om att jag fyllde. Haha!

Annika kom och hade med sig en söt liten grå tomteflicka i en fin julpåse av tyg. Vi åkte in med en chaufför som var väldigt pratglad och högröstad, så pass att vi undrade om han verkligen var helt ren. Hög som ett hus snarare men vi kom säkert in till stan iaf.

Där fick jag en riktig överraskning. Vid mitt bokade bord satt dom här godingarna.


Dom hade ju skvallrat för personalen att jag fyllde så dom hade pimpat vårt bord lite.


Haha! God mat! Kycklingfilé med rotsaksgratäng och en basilikaröra. Bröd och en fräsch sallad.


Väldigt mkt ogräs på tallriken bara. Vi åt länge och pratade mkt. Jag fick en burk med hembakta kakor, flera sorter. En fl med egengjord äppeljuice också i en snygg vinflaska. Kakorna ska sparas till jul tror jag.


Ingår ju kaffe och kaka, idag crossianter med färskost och sylt men vi fick dessutom dom här eftersom jag fyllde år. Så gulligt. Gillar picnic, personalen är så hjälpsamma och glada jämt. Inte så dyrt heller, 135 pengar för dagens. Mysig miljö men den är gratis.

Betalade när vi gick ut och då var Mi och Ma plötsligt borta. Förmodligen var det bråttom till tåget. Kändes lite snopet.

Annika och jag gick till Willys och när vi gick förbi Österängen såg vi två Konrad där utanför.


Visby har lamm, Vaxholm har ekor, Nynäshamn har änder, 08 har lejon, har vi alltså igelkottar? Borde vi inte ha Pelle Svanslösar? Tror det är sånna i Engelska parken iaf.

Handlade julskinkan, 2,6 kg á 39.90 Fläsk och kassler stod inte på lappen men gör ju inte ont. Billigt med. Lite mejeri och grönt. Jättegoda småcitrus, saftiga och fina.

Hem med en tyst chaufför. Jag åt lite och beordrade hit Sjöbergskan. Hade ju en hel tårta. Skickade med henne halva hem så Bosse skulle få också, hon skulle dit i morgon. Tänkte att dom kunde ju ha lite mysfika på hans boende. Fick en After eight av henne.

När hon åkt så plockade jag lite. Frågade Leif om han kunde köpa en hylla på Ikea på fred så jag kan göra klart i köket och det var inga probleem. Han är bara bäst! Nu ska jag fylla på mina rosor med hett vatten och sen krypa i säng.

I morgon händer nåt kul! Mer om det då!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Måndag 29 april 01:01

Idag var det dags. Körsbärsblommans dag i Kungsträdgården. Blev till slut bara C och jag som åkte. Hon var i Sthlm igår också Haha! Hon hämtade mig mitt på dan. Kom några stänk på vägen ner men då vi parkerat var det uppehåll och tidvis sol. Blås...

Av Neta - Lördag 27 april 21:55


Har ni nån sån pryl som ni använder mycket och känner att ni inte kan vara utan? Jag tror iofs att vi alla har flera sånna. Jag har den här. Den är inte så stor, du kan riva saker direkt på tallriken med den. Min står ofta kvar på köksbordet....

Av Neta - Lördag 27 april 16:24

Både igår och idag har det småsnöat och inte varit mer än högst 5 gr. Inte varit så sugen på att gå ut. Skulle ju köpt potatisbullar för att prova det där i våffeljärnet men hittade 2 bakpotatisar som börjat bli lite skrynkliga. Rev en sån med en 1/2...

Av Neta - Fredag 26 april 00:43

Idag startade den med ett så smart recept. Du kör färdiga potatisbullar i våffeljärnet. Blir frasiga och platta som rårakor. Funderar på om jag ska göra sånna som fredagsmys i morgon. Kom på att jag har allt till en Skagen också. Räkor, dill, rödlök,...

Av Neta - Onsdag 24 april 23:58


2 små barn mördade och en politisk attack där människor skadats svårt. Jag minns när det nästan blev tidningsrubriker om nån slagits med nåt annat än knytnävarna. Jag har väl också blivit extra känslig mot sånt här efter att vi mist Elle. Önskar ja...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards