Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 19 februari 2024

Det här stället förnekar sig inte

Av Neta - Måndag 19 feb 00:37


Återigen försvann text mellan foton. Dvs receptet på Citrondrickan. Citronbilden och bilderna på Cs smarriga fika kom dock med, därav det extra inlägget med receptet på drickan och nu kommer ett till.

Har väl inte hänt jättemkt idag. Småplockat, gjort lite pappersjobb, torkat skåpluckorna köket.
Pratat med mamma som tyckte det var kul att fått komma till C men lite besviken över hörseln som gjorde att hon inte hörde vad dom i soffan sa. Hon får snart en hörapparat så vi pratade lite om hur det skulle bli då. Bara hoppas att det blir bra.

Försökte ringa L för att höra hur det var idag. Men tror han somnade i soffan då han kom hem. Inte helt ovanligt.

Pratat lite med C om påsk. Tänker att jag inte ska ha nån direkt påskmat. Hon va nog med på det direkt.
Det blir ägghalvor och sill med Devils ägg med avocado och matjessill med tillbehör. Lite mer vår över det.
Ingen Jansson utan en ansjovispaj ist. Sen en paté med skaldjur och sparris.
Ingen omelett med prinskorv o köttbullar utan rökt skinka med mimosasallad. Hoppas hitta färskpotatis även om den inte blir svensk. Sallad med lite rädisor och så i.

Till kaffet tänkte jag först ändå rulltårtsbakelser typ stekta ägg men sen kom jag på att det säkert finns jordgubbar då och dom kan man väl ha ist för aprikoserna?
Sen att vi hjälps åt och dom o L o ev J om dom kommer får ta med en del så inte jag behöver göra allt.

Haha nu kom det ett meddelande från L att han somnat i soffan. Förstod väl det.

Såg på Plantagen igår att dom hade laddat med påskliljekrukor och penséer. Köper folk det redan häruppe? Dom lär ju inte ens hålla till påsk.
Men visst längtar man lite efter våren nu?
Fick städ veckan innan påsk med fönsterputs också så hoppas att det inte är snöstorm iaf.

Helgen innan påsk är det trädgårdsmässan också. Så lite kul att se fram mot.
Försökte få hit L nu i månadsskiftet med, bra dans jag kan tänka mig att hänga med på. Tror C kan hänga med på den med. Och sen kan det väl vara kul med att se Vasaloppet med nån, ja han då. Fick så klart inget klart svar på det. Men vi får väl se.

Nu ska jag iaf sova. Godnatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Lördag 27 april 21:55


Har ni nån sån pryl som ni använder mycket och känner att ni inte kan vara utan? Jag tror iofs att vi alla har flera sånna. Jag har den här. Den är inte så stor, du kan riva saker direkt på tallriken med den. Min står ofta kvar på köksbordet....

Av Neta - Lördag 27 april 16:24

Både igår och idag har det småsnöat och inte varit mer än högst 5 gr. Inte varit så sugen på att gå ut. Skulle ju köpt potatisbullar för att prova det där i våffeljärnet men hittade 2 bakpotatisar som börjat bli lite skrynkliga. Rev en sån med en 1/2...

Av Neta - Fredag 26 april 00:43

Idag startade den med ett så smart recept. Du kör färdiga potatisbullar i våffeljärnet. Blir frasiga och platta som rårakor. Funderar på om jag ska göra sånna som fredagsmys i morgon. Kom på att jag har allt till en Skagen också. Räkor, dill, rödlök,...

Av Neta - Onsdag 24 april 23:58


2 små barn mördade och en politisk attack där människor skadats svårt. Jag minns när det nästan blev tidningsrubriker om nån slagits med nåt annat än knytnävarna. Jag har väl också blivit extra känslig mot sånt här efter att vi mist Elle. Önskar ja...

Av Neta - Tisdag 23 april 17:25


Den tär på min SLE tärda kropp. I morse var det full sol och blå himmel men 0-gradigt. Det kämpade sig upp till 7 gr. Ser så skönt ut men det är det inte. Fick ett medelande i Bjkl gruppen om att det är rådjur som härjar på kyrkogården, precis som ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards