Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 16 december 2015

Inne i nån period

Av Neta - 16 december 2015 04:36

Sömnlöshet! Försöker att inte stressa upp mig, tänker att jag sover väl när jag sover. Måste inte upp och ut förrän på torsd morgon och då ska jag bara upp till distriktan och fylla på B -vitamin så kan lätt somna om igen hemma sen om det skulle vara så.
Missar mkt av TVn dock för där i soffan sover jag så skönt minsann. ;-D

Är lite hängig också, har nog lite feber och är lite hostig och så. Bestämde mig för att inte göra mer än maten idag. Vila ordentligt. L agerade taxi åt Elle och hade en massa väntan i stan. Åkte 8 och var inte hemma förrän vid 16.
C har jobbat och jobbar i stort sett varje dag fram till julafton. Går in extra på torsd med. Ledig julafton och juldagen men jobbar till 21 på nyårsafton.

E har jullov från öppna förskolan nu, ska på jullunch med personalen i morgon bara. Hon och kiwi ska vara här över jul sen. Hon sover också bra i nya sofforna.

Kallt är det också, varit minusgrader i flera dar. Snön lyser dock med sin frånvaro. Vi hade ju lite runt 1 advent men den försvann och det ska inte bli nån över jul heller. Då avstår jag gärna sen också.

Julstress hopar jag över i år, vi dammsuger och torkar golven som vanligt bara. Fönstren är gjorda, köttbullar och kroppkakor ligger i frysen. Vi har fikabröd. Ska väl handla lite bara. Till Samköp och köpa deras sylta sen blir det nog resten på Willys eller nåt. Göra lite knäck kanske.
Pyntar lite mer, tomtarna är inte uppe än men granen är ju klar.
Sen är det ju bara grava laxen och göra sill och rödbetssallad. Jansson förstås. Ev göra nåt bröd kanske men det är ju inget mastodontjobb precis. Finns nybakt på affärn annars.
Tänker göra den där juliga smörgåstårtan till onsd kväll, men med egen touch, ta vad man har liksom.

Sen ska vi äta när vi är hungriga och bara ta det lugnt.

Nu börjar byn vakna där ute! Kanske ska varva ner då!
God Morgon!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Fredag 17 maj 04:42


Kl är 4 på morgonen. Jag vaknade av nånting och kan inte somna om. Undrar över himlen, den är kritvit som om det vore molnigt. Kan det var så att det kommer en mellandag? Tyckte jag bara såg solar på vädret. Annars är det skönt nu, jag älskar ju si...

Av Neta - Torsdag 16 maj 20:17

Kan ju varna för han som står och säljer vid svandammen i Uppsala. Jag tänkte swisha de 35kr jag handlat för men blev ombedd att betala med kort. Det är draget 80kr såg jag idag från Bärprinsen (utan prickar). Min kompis köpte jordgubbar för...

Av Neta - Onsdag 15 maj 22:46

Då tog jag min B-vitaminspruta idag och jag känner redan kl 22 att jag är piggare. Det där med B-vitaminbrist är ju en hel vetenskap. Tar ju dom eftersom jag är överviktsopererad, GBP en op som inte hjälpte mig ett dugg. Gick ner mer under året jag...

Av Neta - Tisdag 14 maj 22:47

Rätt nere nu. Är väl den stora vårdeppen. Ska det vara så omöjligt att bara få må bra, vara glad och slippa fundera över saker som blir typ *konstiga* Kanske är jag något bättre i fötterna, vi får väl se, men jag törs inte ta ut nåt i förskott. F...

Av Neta - Tisdag 14 maj 19:08


Kall avocadosoppa 1 lit vatten + fond eller kycklingbulj.tärn 2-3 mogna avocado beroende på strl 1 kn salladslök, finskuren 1 brk creme fraiche 1 msk torkad dill Salt & sv.peppar En doft cayenne om så önskas 100 g fetaost Servera med...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards