Mina ord och tankar

Alla inlägg den 1 oktober 2020

Av Neta - 1 oktober 2020 23:24

Mi kom och hjälpte mig flytta lite perenner till framsidan idag. Han hjälpte mig också sätta vårlökar, det blev några stycken. Farbrorn som bodde innan mig hade ju fixat en massa tulpaner.
Idag åkte det ner både blå och vita pärlhyacinter, vårstjärnor, gula krokus, snödroppar, porslinshyacinter, nån rosa alium.
Kan hända att jag glömt nån. Väntar på julrosor och scilla. Köpernog nån mer perenn i vår sen också. Vill gärna ha ett Löjtnantshjärta t.ex och en Fläder. Får önska mig till Mors dag.

Xet kom också idag, körde upp skivor till Es marknadsstånd och jag fick hjälp med att få upp sopor, sätta upp ett ljusnät och reglera värmen i mitt lilla garage.

Mycket barr blir det på golvet.

Blev så att vi både fikade och åt lunch tillsammans hela gänget. Paj som jag förberett lite.
L tog hem lite stora plastkassar som han kan packa i. Han satte igång en digital timer i sovrummet med. Och vi gick igenom en låda med saker som blivit över vid möbelmontering.

En mysig dag, gillar när det rör på sig. I morgon blir jag ensam då E ska på fest och åker redan på em. Ska till en kompis i stickcafegänget.
Får väl köpa mig nåt gott fredagsmys. Är träff för folk från twitter som bor i Uppsala men för andra gången i rad är den förlagd på ett ställe där jag inte kommer in med rullstol. Hade ju passat bra annars.

Gjorde en favorit i repris, grönsakspytt, halloumi och blåbärsbalsamico. Fick svamp av Mi så tog i Karl-Johan i den. Förvällde även lite gula kantareller jag fick. Han hade med sig färdig lingonsylt och äpplen också.

L hade tagit med sig vindruvor från gården, så jag fick lite också.

Kollat lite på tv ikväll, läst lite med. Pratat med tjejerna på messenger. E gick in tidigt, va trött, blev lite för mkt idag tror jag.

Nu ska jag vika in en massa kläder och sen lägga mig att läsa en stund. Smörja in mig också, orkade inte efter duschen i morse.

Av Neta - 1 oktober 2020 01:39

Min månad, men även min bonuspappa Rs månad, få se om han lever till sin födelsedag i år.



Naturen är fantastisk just nu, en explosion i färger på träden allt från djupaste rött till gult och grönt

Här från mina barndomskvarter i Uppsala. Lånade bilden från fejjan. Här har man cyklat omkring, lekt hos kompisar och på planen ni ser så klart. Jobbade även i dom här kvarteren när jag jobbade som uska på distriktet. Kände hälften av brukarna sen tidigare.

Sen kom J och då blev det lite besvärligt att jobba helger så omskolade mig, men va tbx en kort sväng till i början av 80-talet. Väldigt kort. Sen blev det förskolan igen.

Tvättat idag, gör man ju nästan varje dag. Plockat lite, förberett fyllning till en lunchpaj. Mi kommer ju och hjälper mig, så blev det bestämt att L ska till Elle så ev lunchar vi väl allihop. Tänkte låna mitt kära X till en sak också om han hinner.

Lite bökigt för mig att ta mig ut nu, dom har grävt upp asfalten utanför. Det ska bytas nåt som har med vattnet att göra. Så jag är mest hemma nu. Brukar ju inte gå ut så mkt på vintern sen heller. Min kropp gillar inte den årstiden.

Har bokat en kryss senare i okt, ringde Vikingline och det är rigorösa åtgärder dom tar. Ska inte vara nån fara. Dansband, ni vet dom med ?Var ska vi sova i natt? men dansförbud med avstängt dansgolv. Fyller veckan efter så tänkte fira lite då. Ev ska mr X med också och han fyller också där i faggorna. Ser fram mot att få äta gott och dricka nåt gott vin till maten. Få handla lite gott rödvin i taxfree till vinterns grytor. Dom släpper in 10 st i taget där, undrar om man måste köa för att komma in också. Haha!

Förra året hade jag oktoberfest då jag fyllde, det var kul men här är det lite för trångt för nåt med mkt folk. Kan ha 7-8 st max.

Nu ska jag iaf sova.


Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards