Mina ord och tankar

Alla inlägg den 6 oktober 2020

Av Neta - 6 oktober 2020 23:50

Jag är nog en rastlös själ ibland. Ibland en riktig innesittare.
Skilsmässan stukade mig nog mer än jag trott. Inte så att jag längtar tbx till destruktiviteten, inte alls. Vet ju också att jag inte levt idag om jag inte tagit initiativet till den. Jag hade långsamt tryckts ner och jag tror det var hans plan. Varför betedde han sig så annars?
Men jag kommer aldrig mer att ha ett förhållande, så bränd är jag. Att han efter jag flyttat kunde bete sig som han gjorde är för mig och dom flesta vi känner också ofattbart.

Har ju försökt att vi ska kunna umgås som vänner för tjejernas skull men det ä svårt att få till det naturligt. Prio 1-10 för honom är han själv. Sen är han ju lite underlig på vissa saker.

Men visst lever man ett tomt liv nu. Ingen ringer av dom man umgåtts med. Mi o Ma har varit här 2 ggr på sitt eget initiativ. Dom jag har kontakt med idag är annars relativt nya stjärnor. Har ju hört av skilda kompisar att dt blivit så här men ingen tror ju att det ska drabba en själv. Inte jag heller.

Jag har ju ändå haft kompisar, L har ju aldrig haft det. Bara på jobbet. Annars sina syskon. Så jag förstår att det är spännande nu när han har en, att han är lite fanatisk. Sätter henne före sina egna barn t.o.m men han har ju inget tbx för det.

Lite löjlig är han också, han som alltid skitit i födelsedagar, både mina och ungarnas men springer ofta då vi kryssar och köper mörk choklad till kompisen. Bara ändå!
Själv fick jag en julklapp i år för att ungarna sa till. Skruvmejslar Haha! Men vi kryssade ju över jul. Lite sött ändå.
Ungarnas födelsedagar har jag sett till att han gett dem nåt, annars hade det inte hänt.

Så ska livet vara så här nu, 4 pers i en familj som inte umgås alls? Jag träffar tjejerna men hur mkt jag än älskar dom så vill jag nog träffa andra också. C åker ju till L och förra veckan var han hos E men först efter att jag rutit till. Hon får inte komma till honom.
Han o jag ses ju om han kommer hit men man vet aldrig hur han är. Har ju hänt att han ignorerar mig helt för att nästa gång vara rätt trevlig ändå. Man blir lite osäker.

Nu ska vi kryssa, men är ganska säker på att han inte åker med även om han kan. Ska bli kul att se om han kommer över jul. Frågar kompisen kommer han ju skita i sina egna barn.

Jag försöker hålla en viss kontakt över messenger, ta del av hans liv och visa att jag bryr mig för vi har barn ihop. I synnerhet nu.
Svarar gör han väldigt sällan, kan komma via telefon eller om han är här flera dar efteråt. Jag ringer inte längre eftersom han har sån svada, tjejerna säger lika men dom står ut med det iaf. Men E har sagt flera ggr att hon inte sagt vissa saker för hon får inte en chans.
Han har ju inte alls det beteendet när vi ses, så det är lite märkligt. Däremot ser jag ibland när han pratar med andra hur en del börjar skruva på sig. Dom hinner aldrig svara. Då kommer svadan igen så det är väl en osäkerhetsgrej. Men pratar bara om sig, sitt liv, brorsan och gården. Klart folk ledsnar.


E är ju ute på rätt mkt, hon har ju sina jobbarkompisar och dom på stickcafeet. Men coronan har ju gjort att det inte finns nåt för mig här nu. Det jag planerat blev inget.
Så jag åker till stan ibland och handlar, mest med C har det blivit men E träffar jag ju varje dag. Men visst är hon med ibland också. Men ingen kommer ju hit och ingen frågar om vi ska göra nåt i de här tiderna.
Vill t.ex till Solrosen, men med vem? Har jag tur kanske med L om E vill dit men inte stensäkert att jag får följa med. Han kan ju djävlas. Färdtjänst till annan kommun åker man ju inte på sånt.
Nu jobbar ju C mkt mer också.
I somras kunde man ju slänga käft med grannarna, men ingen är ju ute nu och in till nån går man ju inte nu.

Så livet suger just nu, det här med R tär ju också. Vill ut på nåt, behöver ju inte kosta nåt för det. Men med ut menar jag inte åka till Maxi iaf. Eller bara ut o åka lite, ta med fika kanske, se nåt annat.




Av Neta - 6 oktober 2020 01:15

Iaf vad jag vet.
Haft städ idag, skulle ju vart här för dryga veckan sen men då orkade jag bara inte. Va mitt i all kaos. Men så skönt att fått fint. Värt alla pengar helt klart. Hon skulle kommit om 2 v men det sa jag ifrån idag nu när det blev så här. Tycker en gång i månaden räcker så länge jag kan dribbla lite själv också. Nu blir det 5 1/2 v men får bli så.

Vi satt ute och fikade i solen. Varenda gång man gör det nu undrar man om det är sista gången. E kom också via sin nya spång på baksidan. Vi måste fixa nån stolpe hon kan hålla sig i bara.



Så mkt barr därute nu. Borde kanske ryckt upp rabarbern, tror den är rätt träig nu. Har lite frön jag ska strö ut med, leka vind Haha! Gullvivor bl.a men även riddarsporrar och malva.

Så här ser dansgolven ut på båten nu. Det är sittande publik som gäller. Men går ju att sittdansa med. Fri parkering ombord för att minska köer. Vi brukar ju ta med bilen på Cinderella, så skönt att bara köra av och hem. Slippa gapiga bussar, ja gapiga folk på bussar alltså. Haha!
Brukar va rätt onyktert både dit o hem.

Vissa restauranger bl.a grillen är stängda. Där som det brukar vara lugnast, vete 17 var man ska äta då. Vi har inte förbokat nåt då det är osäkert om L kan följa med. Han trodde det kunde va körigt då, men han hade frågat en tjej han brukar åka på dans med om sönd efter. Då var det helt plötsligt inte körigt längre fast det är sista dagarna. Haha! Dessutom min födelsedag. Fast den har han ju skitit i de sista 15 åren. Synd att hon inte ville åka med honom bara.....

Gjort i ordning sybordet idag med nya mattan under. Blev himla bra, packade upp nya symaskinen med. Rena datorn.
Måste göra nåt åt persiennen bara, knoppen med snören hamnar högst upp då dom är nerdragna, så svårt att nå upp när man ska dra upp dom. I vard.rummet finns det persienner bara i balkongdörren inte i fönstret. Misstänker att det kan vara den som sitter här. Funderar på byta alltihop. Köpa mörka till sovrummet.



Lobelian kämpar på iaf, jösses va dom blommat den här sommaren. Har en som hänger också. Pelargonerna är jättefina nu med. Så typiskt då dom snart ska på vinterförvaring.

Nu ska jag iaf försöka sova, hoppas inga kryp,stör i natt. Vet att det finns både flugor och en nässelfjäril inne nånstans.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards