Mina ord och tankar

Alla inlägg den 9 oktober 2020

Av Neta - 9 oktober 2020 22:19

Men nu hade dom tagit bort en stor jordhög och gjort en övergång så nu kommer vi ut iaf. Varit sämre med det ett par dar.

Ligger jord och asfalt på min gräsmatta, som tur är på en markduk. Men man känner sig lite instängslad om man bara ser ut gm köket. Å ja det står en vissen ros där. Eller plantan har friska blad men var tydligen hårt driven.

Dom här rostade och saltade bondbönorna är tillverkade i grannbyn Vattholma. 2 killar som bildat företaget.  Odlade där också. Är lite jordnötskänsla på dom. Tror man kan ersätta nötter i maträtter, typ thairätter med dom. Kanske en lösning för nötallergiker. Första känslan var att dom var hårda, men sen känner man att dom är spröda. Bra sälta också. Tycker ni ska testa.

Ser lite ut som nötter med.

Mår lite skit nu, tror jag har en uvi på G igen. I natt kände jag mig nästan febrig. Fast kan va mitt vintertäcke med, varmt som 17 Haha! Men när jag mår så här blir jag lite nere också. Då längtar jag efter familjen, men 2 av 4 har hiskeligt mkt att göra. Tur jag har Elle.

Hon åkte upp och handlade lite idag + att varorna från Ica kom. Vi röjde kylen igår med, känns skönt, då fick vi i allt från Delitea med. Känns som jag bara behöver handla frukt & grönt + mejeri nu ett bra tag och det var ju meningen med.
Så skönt att ha lite konserver, inläggningar och speceri hemma. Frysen är välfylld med. Sörjer en köttfärssoppa Findus haft som inte finns längre. Den var med potatis i. Lätt att göra själv iofs men då måste jag ha plats i frysen. Så bekvämt att bara öppna en burk. Men jag har några burkar gulaschsopppa för dom där dagarna när jag har ont.
Hade rätt mkt matjesill med och det är lika där, en sillmacka funkar ju när man har ont.

Något jag aldrig trodde jag skulle köpa men som jag gör nu är färdig stuvning på burk.




Men ikväll gjorde vi varma mackor på en burk på det gamla hederliga sättet E och jag till Doobidoo. Har ju ett smörgåsjärn annars. Vi hade alltid sånna här burkar i husvagnen. Enkelt dom dagar det regnade. Idag blev det skink och svampstuvning. Sen en cider till, det är aldrig fel och det kan E dricka med. Köpte ju en hel låda kopparbergs rosecider till inflyttningsfesten som aldrig blev. Kom en pandemi i vägen.

Sov dåligt i natt så ska krypa ner nu och hoppas på en bättre natt. I morgon väcks vi inte av arbetsfordon iaf.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards