Mina ord och tankar

Alla inlägg den 11 oktober 2020

Av Neta - 11 oktober 2020 23:26

Vi får inte gå på Rs begravning. Snacka om käftsmäll. Det är hans barn som bestämt det sa hon till C. Bara mamma, dom och deras barn.
Inte vi biologiska barn till hans fru, inga syskon, ingen släkt och inga kompisar. Corona sägs vara en orsak men det är nog inte hela sanningen. Kyrkorummet är stort och så många är vi inte!

Det skiljer rätt mkt i ålder på oss så vi har aldrig direkt umgåtts men träffats när vi varit hos mamma på högtider och födelsedagar. Ingen konflikt har rått vad jag vet, ingen jag märkt av iaf.

En väldigt underlig situation. Nu funderar vi på att ha en egen minnesstund, kanske rent av sätta in en egen dödsannons för den lär vi ju inte heller få stå med i.

Elle som är känsligast av mina är förtvivlad. Det är jag med. C och syrran verkar ta det med ro, L tycker det är underligt. Syrran tror dom kommer att ångra sig, jag är tveksam till det. Bestämt sen länge sa mamma.

På ett vis är det skönt för nu kan ju vi göra samma sak utan dåligt samvete när mamma en gång går bort. Slippa dom två. Men jag skulle ju inte drömma om att utesluta hennes syskon och vänner. Aldrig!
Man gör inte så! Finns många oskrivna regler, det är väl en av dom.

Jaja tiden får utvisa vad det blir av den här soppan.


Idag har jag planterar en hallonbuske bredvid mitt sv vinbär. Satt ner 3 julrosor i den pallkragens framkant och slängt ut lite frö av gullvivor och förgätmigej i slänten. Går det så går det. Haha! Slänger ut lite fler i vår sen med.

I morgon ska jag sätta scilla i rabatten jag gjort vid garaget. Sen trycka ner lite frö från perenner. Riddarsporrar, malva och nån klocka i tre färger i stora rabatten. Slänga lite utblommat från låda och krukor, snygga till helt enkelt. Måste be om hjälp att få ner hallonet djupare dock. Orkade inte gräva så djupt i kragen. Få se vem som får den stora äran Haha! Kupade iaf så den inte torkar. Ryckte upp rabarbern också. Ligger på golvet nu, kraften att stå gick åt till det andra.

Har slagit ut 2 knoppar på stora dahlian, jag som nästan tänkte klippa ner den, tur jag inte gjorde det. Vet inte sen om jag helt fräckt ska ställa in krukorna i städförrådet som är lite allmänt. Dom andra förråden inkl våra är inte frostfria. Mitt garage är det men där ska pellisarna få sova. Annars får jag tömma krukorna och ha knölarna i en låda i garaget. Har en underhylla till bänken jag ställt dit så det skulle gå.

E var här en sväng på em, kom med sin lunch så vi fick sällskap av varandra. Jag slängde hop en äggifralla, hon hade nån thaikub. Fick ju ont inaxeln idag så när hon gått och jag skulle koka min pasta möttes jag av en urplockad diskmaskin. Guld värt, ja hon är guld värd hela hon.

Få se nu då om jag får sova i natt. Har ju en tendens att grubbla mkt då. Det vi fick reda på idag kan ställa till det. Önskar jag hade nån som sov här på soffan. Blir lugn då. Kan andas med den. Men det kan ju inte va vem som helst.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards