Mina ord och tankar

Alla inlägg den 7 oktober 2020

Av Neta - 7 oktober 2020 23:51

Mest i åldern upp till 29 bland ungdomar tror jag det var. Men hallå, alla studenter kommer ju nu, tusentals i just den åldern, vad hade dom väntat sig då? Klart det ökar med dom.

Bestämde mig idag för att inte åka in till stan, finns en Ica, i studentstan ironiskt nog, som kör varor ut hit. Vi gjorde en order dit ikväll E och jag. Delar på avgiften. Köpte lite rosa varor bl.a,

Jag beställer också varor från Delitea ca 4 ggr om året, köper sånt som är tungt att bära. Även lite te, tunnbröd o kex, medel till tvätt o disk. Ja sånt som är bra att ha hemma och som håller sig. Inga massor men behövs ju inte heller till bara mig. Men jag får det gratis till ytterdörren, det är värt lite det också. Och dom har bra priser för det mesta. Kommer alltid på kvällstid.
Började med det här i Tierp och jag fortsatte här. Fick en laddning idag. Ska packa upp i morgon, har för vana att röja lite i kylen samtidigt för det blir ju mkt burkar o flaskor. Nästa order dit blir till jul.

Har höstsått lite på baksidan idag, frön jag bara slänger ut. Bl.a hittade jag rosavita aklejor. Vet att jag har gullvivsfrö med men dom har fått fötter.
Beställde nya på tradera idag, både röda och gula, hon hade även förgätmigej. Vill ha lite vilt på baksidan och det här kommer ju efter lökarna.
Hittat en tjej på Väddö som har fröfirma på tradera. Allt kostar 10kr. Så man behöver inte gräma ihjäl sig om det inte gror.
Till framsidan har jag riddarsporrar, malva och mariaklockor i 3 färger. Där lägger jag däremot ner i grupper. Få se om det går där bland mördarsniglarna. Som tur är har jag inte sånna på baksidan. Inte många i fram heller, ser max 2 åt gången. Tror gårdskarlarna håller efter i området.

E var in och träffade sin kontaktperson idag. Dom åt middag på foodcourten i Gamlis, så jag beställde en thairätt hon fick ta hem. Räcker till lunch i morgon med. Hon kom in en sväng ikväll med tack vare det. Annars fikar vi ju på em. Vi såg Vägens hjältar och nästan hela Hela sverige bakar ihop.

Sen har jag plockat lite, fyllt vatten i kylen. Dom har börjat gräva precis här nu så gäller att vara beredd på avstängning. Duschat och ligger på sängen och skriver det här nu. Ska läsa nåt kapitel i boken innan jag släcker.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards