Mina ord och tankar

Alla inlägg den 25 oktober 2020

Av Neta - 25 oktober 2020 23:55

Elle kom in redantill frukost och var här hela dan. Vi åt yoghurt med fruktsallad i, drack te från Gotland, juice och äggmacka.

Vi gjorde en plocktallrik till lunch. Pajen är en av 4 jag fick + 4 portioner korvgratäng färdig för frysen.
Champinjonerna är fyllda med finhackade fötter i en färskost. Sen oliver, päron, tomater och kapris.

Fick även en godisburk och en lott av henne.

Ett kort med läckra körsbär med. Sen slöade vi lite i soffan några timmar innan vi dekorerade smörgåstårtorna

Enkla varianter på hönökaka. Goda iaf, C som kom mot kvällningen fick med rostbiff på.

Av henne fick jag

En himla massa småflaskor och en kvarting Marinella, en gurka och en fruktsoda.
Vi drack det mkt i vår ungdom Mi o Ma och gänget. För så där 45 år sen. 50/50 marinella och fruktsoda + is och gurka. Det är faktiskt gott. En fruktig bitter ton. Smuttdricka kallar vi det för.

Till smörgåstårtorna ikväll drack vi prosecco, sen spelade vi spel. På spåret! Ett kul frågespel.

C sover kvar för vi ska till Eskilstuna i morgon. Till ett köpcentra som heter RE-tuna där butikerna säljer sånt folk ratat. Renoverat upp det först. Elektronik, cyklar, möbler och allt för hemmet typ. Kläder med och ett fik, men där hoppas jag dom serverar nåtannat än sånt folk ratat. Haha!
Sen ska vi till Xet, C ska få sina vinterdäck påsatta. Han bor ju strax utanför Strängnäs och Eskilstuna. Mitt emellan ungefär. Blir nog en heldag.

Så därför ska jag sova nu. Tidig start i morgon om man jämför med hur det brukar vara.

Av Neta - 25 oktober 2020 02:48

Finns ingen s.k högtid som jag tycker så illa om som Halloween. Vi har fixat nån pumpa när våra var små, det var dit vi sträckte oss. Mina har aldrig fått gå utklädda och tigga godis, inget dom ifrågasatte heller. Jag öppnar inte heller om det är några som ringer på här. Har aldrig gjort tror jag var jag än bott. Firandet var inte heller så utbrett som nu när dom var små. Inga partyn iaf.

Fattar inte varför vi ska ta efter amrrikanarna heller, vi har väl egen power och kan fira våra traditioner.
Värst tycker jag det är när det sammanfaller med Alla Helgons Dag. Har till och med sett barn utklädda på kyrkogården. Noll respekt för dom avlidna i dom familjerna.

Elle köpte en pumpa och gjorde en kanin. Hon tjuvstartade med att tända den idag också. En hel v för tidigt.

Nej jag tänker hedra våra döda på lörd, R mest. Vet inte om jag kommer till stan men tänder väl här i minneslunden annars.

Idag har jag fyllt en hönökakstårta. Fyller ju idag men verkar som det blir bara E och jag ev C. L kommer inte, han är så styrd av det som händer på brorsans gård. Coronaskit! Så less på det nu. Men har ökat massor här. Får väl fylla ordentligt nästa år ist.

Nu har jag ställt om klockorna i sovrummet så jag vet va kl är om jag vaknar i natt. Resten tar jag i morrn. Ska äta mysfrukost med E iaf. Få se om vi hittar på nåt men vädret ska bli bara skit.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards