Mina ord och tankar

Alla inlägg den 30 oktober 2020

Av Neta - 30 oktober 2020 23:36

Blir mörkrädd när jag ser hur folk blandar ihop Halloween med Alla Helgons Dag på sociala medier. Som om det vore samma sak.

Jodå C orkade igår så vi åkte upp till kyrkogården, andra gången den dagen hon åkte till Uppsala från Tierp. Vi fick ta ett farväl framför blommorna R fått. C lade dit en bukett röda rosor också, och jag tände ett ljus och ställde i rosenhjärtat han fått så det skulle synas. Va så himla fint.

Jag undrar bara en sak. Varför finns det ingen belysning på kyrkogårdarna i Uppsala? Behöver ju inte vara strålkastare men ett mjukt sken från fina lyktor skulle göra att man hittar rätt iaf. Nu ser man knappt handen framför sig. Det var tur vi hade mobilerna att lysa med igår.

Vi har många skickliga smeder i Uppland, låt göra fina lyktor till kyrkogårdarna. 

Passade på att tända ett ljus hos brorsan med när vi ändå var där och vinkade till morbröderna.

Slog mig igår att det inte är självklart att någon av oss får ligga i samma grav. L kommer väl att hamna hos sina föräldrar, jag med brorsan kanske men tjejerna då? Dom kanske gifter sig och får egna familjegravar iofs. Nackdelen med att skilja sig. Om jag inte visste hur starkt C reagerade på att R skulle spridas i minneslunden skulle jag förorda det. Men hon tycker det ska vara en grav. Och det är ju ungarna som ska komma överens. Mig kvittar det! Men det är ju mysigt att ha en grav att tända ljus på med. J har ju sin familj och jag tror det blir en grav där med.

Ja iaf så när vi var klara på kyrkogården höll vi på frysa ihjäl. Var iofs 6 gr men fuktigt och dimmigt. Ni vet en sån kyla som går genom märg och ben. Så vi åkte till Plantagen.

Hämtade mina födelsedagsrosor, köpte fler gravljus och handlade lite ost m.m på Citygross strax bredvid.

Sen köpte vi mat på Chopchop och åkte hemåt. Hämtade lite paket.

Lite jag beställt och ett bokpaket.

C åkte direkt och tog med sig sin mat, det var så otäckt dimmigt så hon ville köra medans hon var pigg.

C pratade med L om en grej i tfn igår och jag förstod att han inte kommer i morgon. E kan alltså inte åka till farmors grav. Har inte heller svarat på min fråga om det.
Till E sa han tidigare att han kanske skulle komma på sönd, igår sa han till C att han ska komma på månd. E blev besviken för andra gången den här veckan.
Dom får nämligen inte fira honom på hans födelsedag. Stjärnögd berättade han i måndags att han ska åka till Örebro med sin kvinnliga danskompis den dagen. Jag såg hur rullgardinen åkte ner.
Undrar vad kompisens karl som hon nyligen träffat tycker om det? En fredag. Samtidigt satt han ju här sist och sa att han tycker hon är knepig. Han får inte ens prata med hennes kompisar för henne. Ja men strunta i henne då! Han har ju själv konstaterat att det aldrig kommer att bli något. Ge sig själv en chans att träffa nån som han vågar presentera sina barn för. Kanske till och med mig, men han skäms tydligen för oss.
Jag skäms för hans sätt att alltid sätta tjejerna i andra hand. Men karma slår väl till en dag.
Nu får vi se när dom får fira honom, är ju Fars dag också!
Han skyller på att det är mkt med gården nu och det är det. Men han säger bara nej till döttrarna pga av det, inte till kompisen.

E vart iaf kvar här en stund igår kväll. Jag var rätt trött sov från midnatt till 6 i morse, var vaken ett par timmar och grejade lite men vid 8 skulle jag lägga mig att läsa. Somnade så klart och sov i 3 timmar. Ändå har jag varit trött idag.

Har tömt krukor på framsidan, tog Dahliorna, klippte ner och satt in i ett frostfritt förråd. Har några krukor på baksidan men dom är redan vissna så ingen panik med dom. Skönt att det är klart där iaf. Måste bara ha hjälp med att tömma en parasollfot.

Ska flytta facklan till baksidan i morgon, sätta den i parasollfoten i betong, planerar att ha den tänd i morgon kväll.


Vi åt sen lunch idag så gjorde lite toast ikväll. Bredde pepparrotsröra på rökt lax, rullade hop och skivade. En avocadohalva på varje och räkor på den andra. I morgon ska vi göra en Jansson. Längtar redan. På sönd blir det kalkonfilé och potatisgratäng, inte så dåligt det heller.

Läste nyligen att brist på hormonet Oxytocin kan orsaka en för tidig död. Det är det hormon som utsöndras och får oss att må bra när man kramas, dansar, har sex och vid beröring överhuvudtaget.
Så jag har väl inte så långt kvar jag då. Som inte kan dansa längre, har ingen att krama och sex är inte heller så aktuellt precis.
Nu i coronatider sänks väl mångas livslängd då.
Har någon statistik på hur länge munkar och nunnor lever? Haha!

Jaja! Jag planerar att leva länge än. Nu ska jag till och med se till att jag får min skönhetssömn.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards