Mina ord och tankar

Alla inlägg den 24 oktober 2020

Av Neta - 24 oktober 2020 00:18

Ska göra en väldigt enkel smörgåstårta på sönd, är ju bara vi i familjen. Xet visste inte ens om han kan komma och C har möte hon inte visste hur länge det var, så kan bli så illa att det bara blir E och jag. Därför började vi kalasa på lite ost ikväll. Haha!

Vi har ju restrektioner här så släkt och vänner kan inte komma.

Nästan mer frukt än ost. Körsbär i skålen är vansinnigt gott till ost. Lite polly till efterrätt.

La ut receptet på min rostbiffstårta till er i förra inlägget men faktum är att jag bara ska använda rostbiffsfyllningen därifrån.
Tänker göra min på hönökaka, den fyllningen och nån mer jag inte bestämt än, kan bli fetaoströra m oliver.
Sen göra en avokadokräm på toppen och ha mandariner och vindruvor alt sv oliver ytterst, sen ett varv med småtomater i halvor, fylla resten med räkor och romklickar. Kanterna är ju ingen idé att göra nåt åt. Kommer C får hon en egen liten med rostbiff ist för räkor.

Ist för tårta gör jag bakelser på drömtårta med grädde och bär på. Får bli så i år. Men nästa år fyller jag 70 och då jäklar blir det kalas. Haha! Måste hitta nåt ställe att vara på bara. Bor ju litet nu.

Händer inte så mkt här nu, dagarna går ändå. Man tvättar, fixar mat m.m Blir mkt TV. Håller på kollar ikapp en del jag missat.
Känns lite smådeppigt dom grå dagarna så därför var det skönt med sol och blå himmel idag. Iom ökningen av corona går jag inte ut så mkt, vi till o med handlar så vi får hem varorna.





Köpte rosor åt mig själv. För säkerhets skull Haha! Hade beställt en bukett med olika färger men dom här kom. Fina ändå!

I morgon blir det väl lite fix med röror och så. plocka undan lite tvätt och hysta till det lite. Lätt att bli lat när man är själv.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards