Mina ord och tankar

Alla inlägg den 17 oktober 2020

Av Neta - 17 oktober 2020 18:38

Jag borde hänga en tvätt. Ist hamnade jag här. Har ju inte skrivit på några dar.

Rs dödsannons kom idag, både på nätet och i papperstidningen. Jag fick den av Leif på messenger. Känns väldigt konstigt att som hans frus barn ingå under ?övrig släkt och vänner? dom hade ju kunnat skriva ?övrig familj, släkt och vänner? eller helt enkelt bara ?barn och barnbarn?
Känns väldigt konstigt att vi inte är välkomna på begravningen. Vi är både arga och ledsna för det, mest ledsna. Ändrat verkar det också vara att mamma och R ska ligga där Sten ligger. Så har det sagts men syrran tror att han ska ligga i minneslund. Jaja men då får vi ha den i fred då iaf. Nu när vi inte kommer att ligga i nån familjegrav kanske jag kan få min aska nergrävd där.

Fanns heller ingen vers i annonsen, är inte det brukligt? Vet att vi valde med omsorg till Sten iaf och lika gjorde jag med faster. Men bordtennisracket fick han iaf. Svajen! Ja lång var han ju.
Vi började skriva i vår släktgrupp på facebook idag. Lade in annonsen och minnesorden jag skrev i bloggen.

E är här, sitter och virkar ibland o kollar tfn ibland. Jag har läst ut en bok. Vi ska snart göra falukorv i ugn med rotfrukter. E sitter och kollar tecept på Burgundisk köttgryta. Hon har ju nån mackapär att göra långkok i.

C har varit lite krasslig så vi bokade om kryssningen en månad framåt. Hon har bara en vanlig förkylning hoppas vi. Är på bättringsvägen.

I morgon natt ska det bli 0-gradigt, dags att ta in pelargonerna och dahliorna. Har lite perenna fröer jag först tänkte höstså men tror jag väntar till våren. Dom får ligga utomhus i vinter så ska nog det gå bra.

Jaja men nu ska jag hänga tvätt och laga mat så lördagsfriden kan fortsätta.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards