Mina ord och tankar

Alla inlägg den 6 april 2022

Av Neta - 6 april 2022 23:38

Har ni varit på Lidl i Tierp eller Uppsala idag och skulle köpa deras rosa fairtraderosor. Det fanns inga va?
Vi köpte upp alltihop. Å naturligtvis köpte vi lite för många.
Men vi gjorde Elles hjärta för ungefär 750 kr. Då kostade ändå stommen 420kr. På blomsteraffären skulle dom ha drygt 3000kr för ungefär samma. Det var något mindre än vårt till och med. C räknade ut att vi tjänade 2500kr. Då är det så klart ingen arbetskostnad i vårt pris. Och så klart syns det att det inte är gjort av nån florist men vi var nöjda med resultatet.


Som ni ser så använde vi oss av rosor i 2 nyanser och rosornas egna blad. Åh va kul det var att göra det. Köpte tunn grön bindtråd som en trådrulle, var som ståltråd som vi klippte i bitar och fäste bladen med. Gjorde som märlor av det.


Sen klippte vi av rosorna snett så det bara var 2-3 cm av stjälken kvar och tryckte i dom i grupper om 3 först, men fyllde på 1 till sen. Hoppas verkligen det är lika fräscht i morgon men den ligger fuktig ute i mitt permobilgarage där det är lika kallt som en blomkyl.

Ja sen hade vi 5 buntar med rosor kvar och C provade att göra en rosenkrans. Liknande kostade drygt 3000 dom med. Då var det inte bara rosor i dom. Vår kostade typ 250kr. Svårt att få den rund men det fixade teknikern i familjen sen genom att göra ett stöd i lite grövre tråd som vi fäste den vid.


Bara rosor, ingen proffskrans men det här att göra själv är ju helt i Elles anda. Här är den inte fäst vid stommen än. Så nu håller ni tummen för att den håller.

Blev några rosor över till en bukett på bordet med. Handbuketter gjorde vi med med ormbunksblad och en rosa ros. Dom rosorna kostade 8kr styck i en 9-pack och ormbunkskvistarna 10kr, allt på blomsterlandet. Typ 18kr alltså. Hade vi beställt dom genom begravningsbyrån hade dom gått på 95kr styck.

Hjärtstommen köpte jag i en bröllopsbutik på nätet.

Ja handlat det här och tillverkat har tagit hela dan. Fick lite handlat till påsk med så nu är Jansson räddad. Rom till ägghalvorna och öl och must köptes på Lidl. Och ägg för 1kr styck!

Ja i morgon ska jag alltså göra det sjukaste jag gjort i mitt liv, begrava min dotter. Fortfarande så ofattbart!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards