Mina ord och tankar

Alla inlägg den 18 april 2022

Av Neta - 18 april 2022 23:28

Vi fick tillbaka varmvattnet, på påskaftonens em. Gissa om det kokade i vår kvartersgrupp på Fb. Inte kul att ha släktmiddag som en del hade utan att kunna diska undan, inte kunna duscha, eller för den delen städa.

Vi åkte iväg strax före 11. Först till smeden. Jodå han hade gjort en gravvård i form av ett hjärta. Talade om vilken kyrkogård den stod på och bad oss åka och titta så Ma och jag gjorde det idag.


Vi gillade det båda två. L också men C tycker det ser tomt ut, fast hon gillade det också. Tanken är dock att vi ska ha en plakett med namn m.m i mitten.
Jag känner väldigt mkt för det här, just att det görs av en smed som E besökt flera ggr och också handlat av. Tror hon är väldigt nöjd där hon sitter och dinglar med benen på sin molnkant. Sen att det är en känd konstnär från norduppland. Rätt humant pris med men + moms och montering och extra för plaketten. Sen måste vi ha tillstånd från kyrkonämnden här. Så vi får väl se, men det blir ju isf en sak som görs till henne, ingen dussinvara ur nån katalog.

Efter att vi gått runt och trånat över alla fina saker vi inte hade råd med, ni skulle se hans fjärilar för husväggen. Så intog vi fikat som smedens fru bjöd alla på tillsammans med Mi o Ma. Hembakt limpa med ost, brödet på mjöl från trakten och en kärleksmums.
Kommer ni till Uppland och är intresserade av smide tycker jag ni ska göra ett besök i Ralbo.

Ett stenkast därifrån ligger Tobo glas efter väg 292. Dit åker vi nästan jämt när någon fyller jämt och vi har ofta gett bort ett presentkort på att få blåsa en egen fönsterkula i glas. Man får välja färg och mönster. Jag fick det själv av Mi och Ma.

Hittade den här jag bara inte kunde gå förbi.


Så häftig! Hamnade så klart bland det blå glaset.

Vi har haft en fantastiskt fin och solig påsk. Idag var det 19 gr, för nån vecka sen var det snö. Påskafton och påskdagen var det bara vi tre, men idag kom Johnny och Matilda och även Ma. Mi var hemma och tog hand om veden. Både igår och idag har vi suttit ute och ätit. Sett massor av citronfjärilar och mygg. Dom vaknade typ igår. Dom har slitit som 17 i Elles lägenhet med flyttstäden m.m saker som skulle åtgärdas.
Ma och jag har fixat på min framsida lite då jag fått en bänk vi hade på altanen i huset jag bytte till där. Målad av mig i grått och dalablått precis som huset var och mitt garage till permobilen är.
Innan dess åt C och jag frukost i solen där.

Igår fixade vi ju till på baksidan.


Tänkte slänga den där mattan då den var grymt skitig efter 2 somrar och vintrar utomhus. Men då vi tog bort den var den ganska fräsch på den andra sidan så den fick lite kärlek där. Bytte även vaxduk till en jag köpte i fjol men aldrig la på då. Skurade av soffan och tog ut dom dynorna. Lagade min stenmatta jag har på bordet och tog fram några solcellslyktor.

Så vi har väl klarat den första påsken utan Elle men saknat henne otroligt mycket. Jag har tagit i lite mkt så haft ont, igår kväll trodde jag att jag skulle krevera. När jag är igång värker det inte så mkt men när jag slappnar av i sängen har jag jätteont. Sen blir jag så slut, mycket pollen nu med och det gör inte saken bättre på det viset. Blir trött både av medicinen och av pollenet.

Så helgen har bjudit på grillpremiär också. Gjort lite kryddsmör när jag ändå hållt på i köket så vi har ett tag. Så glad över min elgrill och att slippa hålla på med gasol. Att uteplatserna är klara med.

I morrn är det vardag igen och det finns saker att ta tag i.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards