Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2016

Yoghurthinkar är bra dom

Av Neta - 5 oktober 2016 00:56

Igår kom fläkten på plats

Idag skulle den monteras. Han kunde använda de gamla grejerna men behövde ett plaströr. Kollade en yoghurthink och efter lite modifiering hade han de dimensioner han behövde, olika i båda ändar så klart. Så nu har jag en fungerande fläkt som inte låter som ett tröskverk som den gamla gjorde.
Slut på att använda gasolen på altanen alltså. Tjänade nog en slant på den där yoghurthinken med ;-D

Idag har dom strukit över taket en gång till, va inte planerat men såg lite konstigt ut i skarvarna vid vissa plattor och vi hade färg så det räckte.

Christine har målat stommar och fronter med väggkulören fast en lite blankare färg och börjat måla luckorna. Provade på en låda först.

Bara struken en gång där, lådan över där är en fejklåda där skärbrädan är som ett lock. Blir nog också målad.

Ser ni den smarta grejen hon målar med? Gör att ytan blir slät.

Vi har inte köpt hem bänkskivan vi ska ha för att den helt enkelt är för stor och vi inte haft plats. Det är ju intryckt grejer överallt. Nu när jag kollade står det "osäker tillgång" i Uppsala men en etta över. 1 kvar alltså! Nu får han åka in och kolla i morgon, hänga på låset. Bara hålla tummen.
Vore ju för dj-igt om vi ska behöva åka nån annanstans och köpa en så otymplig sak. Måste ju köra med skuffen öppen.

Småfixat lite i mitt rum idag, men det är liksom ingen ide' att försöka städa. Dammar men så slipar han nåt så ligger det en hinna igen. Ser fram mot en riktig storstädning snart, till och med fönsterrutornas insida i köket är dammiga.
Blev lite ledsen idag med när jag upptäckte att Rusta slutat med tavellister i ek. Hade ju räknat ut det så bra. Åhle'ns har men 249kr för samma strl som Rusta tog 79kr för. Det är skillnad det!
Blev lite förtjust i olika livsmedelstavlor idag.

Mest i ost och stora äppeltavlan.

Elle har inte varit här idag, hon orkade helt enkelt inte tror jag. Jag har inte pratat med henne, bara skrivit lite på Messenger men C hade och då hade hon berättat att hon börjar bli förkyld. Är väl vi som får laga mat och åka dit med nu då.
Tomt som 17 blev det iaf, så van att hon sitter här nu ju.

Ja det var dagens rapport! Nu avveckling och sömn.
Godnatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Måndag 29 april 01:01

Idag var det dags. Körsbärsblommans dag i Kungsträdgården. Blev till slut bara C och jag som åkte. Hon var i Sthlm igår också Haha! Hon hämtade mig mitt på dan. Kom några stänk på vägen ner men då vi parkerat var det uppehåll och tidvis sol. Blås...

Av Neta - Lördag 27 april 21:55


Har ni nån sån pryl som ni använder mycket och känner att ni inte kan vara utan? Jag tror iofs att vi alla har flera sånna. Jag har den här. Den är inte så stor, du kan riva saker direkt på tallriken med den. Min står ofta kvar på köksbordet....

Av Neta - Lördag 27 april 16:24

Både igår och idag har det småsnöat och inte varit mer än högst 5 gr. Inte varit så sugen på att gå ut. Skulle ju köpt potatisbullar för att prova det där i våffeljärnet men hittade 2 bakpotatisar som börjat bli lite skrynkliga. Rev en sån med en 1/2...

Av Neta - Fredag 26 april 00:43

Idag startade den med ett så smart recept. Du kör färdiga potatisbullar i våffeljärnet. Blir frasiga och platta som rårakor. Funderar på om jag ska göra sånna som fredagsmys i morgon. Kom på att jag har allt till en Skagen också. Räkor, dill, rödlök,...

Av Neta - Onsdag 24 april 23:58


2 små barn mördade och en politisk attack där människor skadats svårt. Jag minns när det nästan blev tidningsrubriker om nån slagits med nåt annat än knytnävarna. Jag har väl också blivit extra känslig mot sånt här efter att vi mist Elle. Önskar ja...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards