Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 24 december 2023

God Jul!

Av Neta - 24 december 2023 02:42

Så är vi där då! Å jag var bara ett nr från att vinna en ny bil åt C. En utan möss i som man bara kan köra. Haha!

Vi gjorde Jansson, griljerade skinkan, kokade gröten, gjorde ett vörtbröd, en laddning bregott och säkert nåt mer jag glömt med. Jo punchglassen är gjord. Leif han diskar och diskar och idag upptäckte jag att mitt maskindiskmedel nästan är slut. Jag har ju bara en bänkmaskin för 6 kuvert så använder fortf pulver. Måste köpa!

Blev gröt till lunch, det var ju enklast när vi ändå gjorde den. Nu ikväll skulle jag ju gjort landgångar men upptäckte att mina tallrikar är för små. Så gjorde 2 mjuka mackor i var, en med skinka o ananas och sylta med rödbetssallad och en med ägg o sill och gravlax o hovmästarsås på + att jag gjorde varsin skinkmacka på knäcke.
Åt vid TVn och tog lite glögg senare.

Gjorde äntligen i ordning vita bordet också.


Hittade kul servetter.

Haft väldigt ont både i armar och ben. Blir mkt skärande och så. Sen upp och ner för att fixa.


Hittade julstjärnekransen med.

Minusgrader ute igen och vi får verkligen en vit kall jul. L var ner till graven och tände ett 4-dagars ljus. Det var friskt på näsan.

Kl är nästan 3, vi kom i säng sent. Men nu släckte han så ska göra det också.

Ha en fin jul! Kör försiktigt och ta det lugnt med snapsen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Måndag 29 april 01:01

Idag var det dags. Körsbärsblommans dag i Kungsträdgården. Blev till slut bara C och jag som åkte. Hon var i Sthlm igår också Haha! Hon hämtade mig mitt på dan. Kom några stänk på vägen ner men då vi parkerat var det uppehåll och tidvis sol. Blås...

Av Neta - Lördag 27 april 21:55


Har ni nån sån pryl som ni använder mycket och känner att ni inte kan vara utan? Jag tror iofs att vi alla har flera sånna. Jag har den här. Den är inte så stor, du kan riva saker direkt på tallriken med den. Min står ofta kvar på köksbordet....

Av Neta - Lördag 27 april 16:24

Både igår och idag har det småsnöat och inte varit mer än högst 5 gr. Inte varit så sugen på att gå ut. Skulle ju köpt potatisbullar för att prova det där i våffeljärnet men hittade 2 bakpotatisar som börjat bli lite skrynkliga. Rev en sån med en 1/2...

Av Neta - Fredag 26 april 00:43

Idag startade den med ett så smart recept. Du kör färdiga potatisbullar i våffeljärnet. Blir frasiga och platta som rårakor. Funderar på om jag ska göra sånna som fredagsmys i morgon. Kom på att jag har allt till en Skagen också. Räkor, dill, rödlök,...

Av Neta - Onsdag 24 april 23:58


2 små barn mördade och en politisk attack där människor skadats svårt. Jag minns när det nästan blev tidningsrubriker om nån slagits med nåt annat än knytnävarna. Jag har väl också blivit extra känslig mot sånt här efter att vi mist Elle. Önskar ja...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards