Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 4 maj 2020

Sliten

Av Neta - 4 maj 2020 23:43

Både Elle och jag börjar bli lite slitna, likt förbenat kan hon inte låta bli att hålla på. Själv grävde jag fram köksbordet.

Älskar det här köket, så ljust och fint när man kommer upp på morgonen. Fick spisen idag, exakt samma som i Tierp. Idag fick vi in min stol också, bara det ett lyft iom att den är höj o sänkbar.

Annars så gjorde jag inte så mkt mer, ont både här och där. I morgon ska jag åka upp och fylla på B-vitamin. Hoppas bli lite piggare.
Hittade iaf sista lådan med skrivbordsgrejer, men har inte gjort något åt den.

Så fint i min rabatt nedanför köksfönstret nu. Tulpaner, påskliljor och pingstliljor blommar. Ska fota i morgon. Börjar klia i fingrarna till att hålla på ute med nu. Och att sätta upp grejer på väggarna.

Men först ska jag sova 5 kvart i timmen, blev inte så mkt sömn i natt och dom kom med spisen redan vid 9. Hade väckning 8 så jag skulle vara påklädd men hade somnat om lite efter påklädningen...tror dom hade lite kul åt mitt nyvakna jag. Men det bjuder jag på Haha!

Kul att ni uppskattar matsedeln. Denna vecka med godaste fläskfilén och fräschaste potatissalladen. Och så klart kan ni göra köttet på fläskytterfilé. Den thailändska köttfärssåsen går inte heller av för hackor. (Konstigt uttryck)

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Neta - Tisdag 14 maj 22:47

Rätt nere nu. Är väl den stora vårdeppen. Ska det vara så omöjligt att bara få må bra, vara glad och slippa fundera över saker som blir typ *konstiga* Kanske är jag något bättre i fötterna, vi får väl se, men jag törs inte ta ut nåt i förskott. F...

Av Neta - Tisdag 14 maj 19:08


Kall avocadosoppa 1 lit vatten + fond eller kycklingbulj.tärn 2-3 mogna avocado beroende på strl 1 kn salladslök, finskuren 1 brk creme fraiche 1 msk torkad dill Salt & sv.peppar En doft cayenne om så önskas 100 g fetaost Servera med...

Av Neta - Måndag 13 maj 16:11

Gurk & Avokadosoppa 1 gurka 2 avokado 1 hönsbuljongtärning 4 dl vatten 3 msk press citron 3-4 msk olivolja Salt, sv.peppar & lite cayenne 3 msk finhackad dill 1 kn gräslök, hackat Krutonger Skala gurkan och skär den i bitar H...

Av Neta - Måndag 13 maj 00:14

Ja Den stora älgvandringen alltså. 87 älgar har summit över. L tror det är rekord. Det roliga tycker jag också är alla andra djur man får se liksom på köpet. Järv, björn, lo, ren, grodor, örnar, orrar, svanar, änder, ejder och en massa andra fåglar...

Av Neta - Söndag 12 maj 00:06

Hade tänkt sova länge idag. Men så klart vaknade jag tidigt då. Om jag nu bestämmer, utan att sätta väckning i morgon att jag ska vakna tidigt då, så kanske jag får sova iaf då. Haha! Christine och Marcus var här idag. Vi fikade lite och dom kom ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards