Mina ord och tankar

Alla inlägg den 3 juli 2021

Av Neta - 3 juli 2021 01:40

Dagarna är ganska lika. Flämtar i skuggan, tar sig till sjön i bästa fall. Börjar med frukost på baksidan och flyttar till framsidan vid 3-tiden. Gör så lite som möjligt, dricker mkt, äter nåt salt. Tar en vätskeersättning om man känner av värmen. Lagar mat om man orkar, tar nåt kallt annars.

Men idag fick Elle ett ryck och började grilla, bjöd mig. Jag bjuder på tacos i morgon ist. Karre?, halloumi, tomater och grillade rädisor åts med beasmör. Gjorde inte ont alls! Vi kostade på oss en cider med, va ju ändå fredag.

Va till affären och köpte lite jordgubbar, ostkex och jordnötsringar. Vi hade redan vindruvor, körsbär och ost. Det blev det ikväll.

Gjorde om blomlådan på framsidan idag den var ju inte dränerad så växterna mådde inte jättebra. Lasse borrade några hål åt mig och bar den fram och tillbaka, så nu är det 3 rosa Stjärnöga ist för verbenorna, och dom 2 lobelia som redan var i. Nu ska det väl inte bli översvämning iaf.
Jorden som inte luktade hallontårta precis fick rosbusken på baksidan. Så ny jord nu.

Försökte binda upp Dahlian idag men jag klarade det inte. Fick tips i trädgårdsforumet om fler blompinnar i och sen knyta med flera mindre snörbitar. Får väl testa det i morgon.

Har varit en skogsbrand i Knivsta idag, en lastbilsbrand i stan, en lägenhetsbrand i Alunda och nu ikväll vid 22 plingade det till i 112-appen. Villabrand på Hallonstigen, väldigt nära här. Bara en skogsremsa emellan, vi åker hem på den vägen från badet. Om den är omfattande vet jag inte för har inte kommit ut som nyhet på tidningens websida. Man kan ju hoppas att orsaken till det är att det bara är en mindre brand. Visar sig väl i morgon.

Ja men det var väl vår fredag det.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards